Jump to content

DAB autodab

Jack M

Recommended Posts

Hei

Jeg har en MB E 200 2007 modell med audio 20. Jeg var interessert i å få montert DAB i bilen og leste en del på forumet her og på nettet generelt. Jeg bestemte meg for å kjøpe en autodab som var tilpasset min bil med audio 20. Var ved godt mot og demonterte det som trengtes for å få ut spilleren. Monterte autodaben med de kablene som fulgte med. Var enkelt "plug and play". Monterte vindusantennen ved A-stolpen. Skrapte av lakken der kobberflippen ble festet.

Jeg får kontakt med autodaben når jeg trykker på knappene på rattet. Kommer opp i displayet på radioen DAB...ON. Får også slått den av. Det kommer også en stemme som sier hva som skjer. Når autodaben står på så går jeg videre til menyen uten noe problem. Går til SCAN og trykker 2 ganger for scanning og da hopper den tilbake til "DAB...ON".  Trodde kanskje jeg hadde dårlig antenneforhold så var og lånte en DAB pisk antenne og prøvde denne, men med samme resultat- Har også prøvd å kjøre rundt mens jeg har trykt på SCAN. Nå er jeg rådløs. Er det det at jeg har for dårlige antenneforhold eller er det noe annet jeg gjør feil?