brynjar Posted January 8, 2019 Share Posted January 8, 2019 Hei, Er det noen i Oslo området som leier ut et Autel EBS301 eller tilsvarende verktøy som kan deaktivere SBC? skal bytte skiver og klosser og syns det er lite forlokkende å ta sjansen på at bremsene smeller på under jobben Har en iCarsoft 980, men ser ikke ut som denne er i stand til å gjøre annet en diagnose. //Brynjar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
utlending Posted January 13, 2019 Share Posted January 13, 2019 Helt unødvendige å "deaktivere SBC". Hvis du kjørt ned vinduene (tilfeldige du skulle legge inn, eller ta ut noe fra bilen), og lokket, etterpå låst alle dørene med sentrallås, da enheten deaktiverer seg. Husk å gjemme nøklene på ett sikkert sted, som ingen kan låse opp dørene, mens du jobber med bremsen. Jeg har Icarsoft MBII, men den klarte ikke heller å deaktivere SBC, (selv om det skulle å gjøre det) når jeg skulle å bytte skivene og klossene. Jeg googlet mye, og fant fram, at mange verksted gjør også slik, grunn av det er helt trygd. Jeg gjorde det på samme måte, og hadde ikke noe problem. HUSK AT IKKE KAN LÅSE OPP DØRENE FØR DU ER HELT FERDIG! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted February 5, 2019 Share Posted February 5, 2019 Veldig enkelt. Til sbc bruker man original diagnose. Det systemet der værer alle forsøk på tukling og setter ned serviceterskelen om man styrer med det. Jeg bor på Råholt og har stardiagnose. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slippern Posted March 27, 2019 Share Posted March 27, 2019 Du kan fint gjøre denne jobben uten diagnose utstyr om du følger vedlagt prosedyre...Activate-Disable-SBC.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
utlending Posted March 28, 2019 Share Posted March 28, 2019 Jeg byttet ABS ring venstre bak uker siden. Fikk ikke deaktivere SBC, så måtte å gjøre igjen, som fortelte tidligere. Gikk fint, uten noe problem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts