Olaf Posted January 7, 2019 Share Posted January 7, 2019 Fra 1. januar er alle Shell/7-eleven stasjoner overtatt av Y/X, og omskiltingen er allerede nesten ferdig. Da forsvinner muligheten til å fylle 98 oktan, der Shell har hatt en bensin uten tilstning av ethanol. Det skal de ikke ha hos Y/X, de skal faktisk ikke ha 98 oktan i det hele tatt. Derimot kan enkelte (kanskje alle?) stasjoner få 92 oktan, som ifølge de som vet det, ikke engang holder 90 oktan! Shell eies nå av ST1, og vil kanskje fases helt ut over tid. De Shell-stasjonene som ikke er 7-eleven, fortsetter inntil videre som før, der kan du få 98 oktan suppe. Inntil videre, ihvertfall, eieren ST1 har muligens planer om å gjøre noe med det også. Hvis du lurer på hva Shell internasjonalt og nasjonalt synes om dette, så sitter de ganske fornøyd og teller penger, og gir ellers fullstandig f... Med vennlig men undrende hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 7, 2019 Share Posted January 7, 2019 Er ikke dette også en større diskusjon NAF også holder på med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirikbg Posted January 7, 2019 Share Posted January 7, 2019 Liker ikke at 98 oktan forsvinner mer og mer. Det er fortsatt mange biler der ute som bruker 98. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hlieberg Posted January 8, 2019 Share Posted January 8, 2019 Har allerede merket meg dette, den Shell nærmest hjemme er heldigvis ikke berørt, men det gjelder veldig mange og det var jo ikke så mange som hadde 98 fra før... Føler der er enda færre Esso-stasjoner som har.. Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 8, 2019 Share Posted January 8, 2019 Kanskje man burde bygd om så man kan fylle "vanlig" bensin? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hlieberg Posted January 8, 2019 Share Posted January 8, 2019 Ja, jeg lurer på hva de med C63, E63, div. Porsche +++ skal gjøre. De skal jo kun ha 98-oktan. Må de begynne å bruke tilsetninger? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethJ Posted January 8, 2019 Share Posted January 8, 2019 Ja, jeg lurer på hva de med C63, E63, div. Porsche +++ skal gjøre. De skal jo kun ha 98-oktan. Må de begynne å bruke tilsetninger? C63 skal vel ha 98 ja men E63S som jeg har (213) foretrekker 98 men kan også kjøres på 95 i følge instruksjonsboka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hlieberg Posted January 8, 2019 Share Posted January 8, 2019 Ja, jeg lurer på hva de med C63, E63, div. Porsche +++ skal gjøre. De skal jo kun ha 98-oktan. Må de begynne å bruke tilsetninger? C63 skal vel ha 98 ja men E63S som jeg har (213) foretrekker 98 men kan også kjøres på 95 i følge instruksjonsboka. Ok, trodde det var det samme på de jeg, det er kanskje forskjell på W212 og W213 her? Iflg. Tore Verløy (tidligere BOS Rud) skulle hans C63 kun ha 98 ja. Han begynner for øvrig hos Porsche nå.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted January 8, 2019 Share Posted January 8, 2019 Er ikke dette også en større diskusjon NAF også holder på med? Skjer vel neppe så mye om NAF blander seg borti. KNA er i hvert fall aktive i denne diskusjonen. Jo flere medlemmer de har i ryggen, jo mer gjennomslag er det mulig å få. KNA snakker også på vegne av alle oss som er medlemmer i MBE, så flere medlemmer her betyr mer tyngde også for KNA. 560'n min fikk 95 gjennom sommeren, men 98 på høsten og til lagring. Det er for at den ikke skal stå stille vinteren gjennom med masse etanol i systemet. Den angriper alt av gammel plast og gummi, så det er ikke bare-bare å "bygge om". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted January 8, 2019 Share Posted January 8, 2019 Skal man velge en partner i det spørsmålet, er amcar greia. De har fått igjennom mer enn noen annen organisasjon, så vidt jeg veit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted January 8, 2019 Share Posted January 8, 2019 Skal man velge en partner i det spørsmålet, er amcar greia. De har fått igjennom mer enn noen annen organisasjon, så vidt jeg veit. De er flinke. Jeg vurderte å melde meg inn der da jeg kjøpte jeepen (selv om den aldri har sett amerikansk jord), men det var tett på tusenlappen selv for billigste medlemskap, så det utgikk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted January 8, 2019 Share Posted January 8, 2019 Sjekka du kostnaden forbundet med forsikring? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted January 8, 2019 Share Posted January 8, 2019 Sjekka du kostnaden forbundet med forsikring? Aner ikke. Bare husker jeg syns det var for dyrt støttemedlemskap. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted January 8, 2019 Share Posted January 8, 2019 De har som regel veeldig billige forsikringer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.