Jump to content

Basskasse S210!

Jørn

Recommended Posts

Noen som har noen bra linker til info om bygging av basskasser?? Eller er det noe som sitter på mye egen erfaring om dette, som vil dele litt av dette med meg??

Skal etterhvert lage meg en tilpasset kasse, bak i min S210!!

Tenkte på noe i likhet med denne, bare litt annen løsning på bassrefleks og elementer!!

basskasseS210.jpg

Alle tip og ideer mottas med stor takk!! :P

Det må da være mulig å hjelpe til, hvis du ønsker å bygge noe...

Men du må først finne ut av hva slags basser du skal ha, hva slags lyd du vil ha - da med tanke på hva slags type musikk du hører (valget mellom bassrefleks / lukket kasse) og slikt...

Si ifra når du vet noe mer da?

Jeg blir alltid mest imponert over store anlegg som ikke synes. Dunderstereo som er bygget inn uten at noen kan se det ved første øyekast, det er rått det :wink:

Derfor jeg skrev noe ala denne, men annen løsning på elementer og slikt. Altså litt mere integrert enn denne jeg fant bilde av. Skal beholde Commanden, men bytte ut alle orginale elementer i dørene, og få inn noen forsterkere. Meningen er at det meste ikke skal synes. Bare høres og oppleves! Men er redd jeg må ha en kasseløsning, for å få til no skikkelig bass. Håper derfor jeg kan klare å integrere denne kassen mest mulig inn i bilen. Dette er bare på planleggings-stadiet enda. Har tenkt lenge allerede, men har prioritert andre ting først. Så vi får se etterhvert, hva det blir. Har ihvertfall funnet ut at hvis jeg skal gjøre noe, så må det bli no ryddig og ordentlig no.

Må vel ha TVskjermer i nakkestøttene eller en stor skjerm i taket og. Så dvd intregrert i Commanden må også til.

Så vi får se, har overhodet ingen hast! Regner med at dette koster en del kroner, som alt annet man har lyst til! :P

Men du må først finne ut av hva slags basser du skal ha, hva slags lyd du vil ha - da med tanke på hva slags type musikk du hører (valget mellom bassrefleks / lukket kasse) og slikt...

Takk for tilbudet Roger! Skal ikke se bort ifra at du vil få noen spørsmål etterhvert, hvis dette blir noe av! 8)

Har faktisk seriøst vurdert Kicker produkter. :P

Takk for tilbudet Roger! Skal ikke se bort ifra at du vil få noen spørsmål etterhvert, hvis dette blir noe av! 8)

Har faktisk seriøst vurdert Kicker produkter. :P

Mine Kicker produkter er til salgs dem, skulle du være interessert! Det er dyre produkter, men prisen gjenspeiler jo kvalitet?? Overkommelige priser er det uansett nå når jeg har satt dem ned til ca halvpris av ordinær pris... Så skulle du være interessert, så kan jeg jo sende over bilder og spesifikasjoner....

Send meg gjerne info du, om hva du har tilsalgs. Gjerne med litt teknisk info på forsterkere og elementer. Størrelser og watt ol. Gjerne link til bilder. Som sagt tidligere,så er jeg i tenke stadiet enda,men er jo mulig å begynne å kjøpe litt etterhvert som man kommer over noe brukbart.

Blir jo jæ.... dyrt, hvis man skal handle inn alt på en gang :shock:

Vi kan ta dette videre på PM vi Roger!