Jump to content

17" på s123 - hvilke ET på 30mm H&R senk?


_s_y_v_e_r_s_e_n_

Recommended Posts

Er bilen senket i dag å du har ett eller annet hjul er det bare å måle seg fram.

En app som heter tire calculator kan være til stor hjelp. Der ser du dimensjoner og avstander på to forskjellige dimensjoner.

 

Sent fra min H8324 via Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja, det har jeg skjønt, men siden jeg ikke kan taste inn bilen, hvordan kan tabellen vite ET? Er ikke Et beregnet ut fra senter av felgen og hvor mye jeg har ut til hjulbuene? Det er jo litt vesentlig å vite hvor mye jeg kan bygge ut uten å måtte bruke spacere. Har fått et tilbud fra Japan, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal finne ut av det uten å gjøre det rent praktisk

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så god til å forklare, men skal prøve. ET er hvor langt inn eller ut senteret av felgen er i forhold til midt på felgen. Så ET 0 vil si at senteret på felgen er midt på felgen. Så jo høyre ET, jo lenger inn vil felgen stå på bilen. Det du gjør, er å setter en felg med dekk på bilen, som du vet målene på, og så måler du hvor lang avstand du har til det butter. Når du har da fått resultatet på det oppsettet du ønsker bygger ut eller inn over, i forhold til det du har, går du ut til bilen igjen, og måler på nytt. Men må da kompensere for de nye målene. Som det sies , så er noen dekk rundere en andre, og noen er breiere en andre, med de samme målene. Men du får vite noenlunde om det da passer eller ikke. Håper det hjalp noe.

Link to comment
Share on other sites

Har 8" med ET 11 og 205 50 dekk foran og 9" med ET 11 og 225 50 dekk bak på en 123 TDT, riktignok 16" men det går helt greit. Tilogmed plass til litt til bak :-) 

Vet ikke om det er til hjelp men i hvertfall en indikasjon og et utgangspunkt for hva som funker.

 

Lykke til, bilen din er flott !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...