Guest ///AMG Posted April 28, 2005 Share Posted April 28, 2005 Var å prøvekjørte en 190E 2,3 16v jeg har tenkt på å kjøpe.Bilen er en 85-mod og har rulla ca 350 000.Kjørte et par 100 meter, dro på litt i 1 gear, så sa det klonk! og bilen hadde ingen drivkraft lengre.Ingen av gearene fungerte, og det hørtes bare en lav skrapelyd fra bakakslingen da jeg slapp clutchen i et gear.Så under bilen at mellomakslingen dro rundt helt bak til bakakslingen. Hva kan dette være? Er det noe alvorlig? Typisk feil med 16v modellene? Setter pris på raskt svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geir Tore Posted April 28, 2005 Share Posted April 28, 2005 Tipper en av stikkakslingene er rustet av under mansjetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ///AMG Posted April 28, 2005 Share Posted April 28, 2005 Er det mye med å fikse dette? Dyrt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted April 28, 2005 Share Posted April 28, 2005 Tipper en av stikkakslingene er rustet av under mansjetten.Er det ikke diffsperre på 2.3-16, burde dra seg litt fram selv om en av stikkakslingene tok kvelden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ///AMG Posted April 28, 2005 Share Posted April 28, 2005 Er vel diffsperre på 16v modellene ja, og den dro seg overhodet ikke fremover.Kan det være selve differensialen som må byttes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Nygård Posted April 28, 2005 Share Posted April 28, 2005 Røsk i stikkakslingene fra differensialen og ut til hjulnavet. Sideveis bevegelse her tyder på kaputt drivaksel (ja jeg snakker av erfaring). 5000 + mva skulle Bos ha til min 124 - bil. Fikk de for 1800,- brukt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sondre B. Bjelland Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Sikkert "burnet til hælvette" den bilen der (for å si det rett frem)... Hvordan virket den ellers? Kanskje vanskelig å si dersom du bare kjørte 100 meter, men allikevel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Nåja, veit at stikkakslingene på min er skifta! Den har antispinn som IKKE kan slåes av på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts