Jump to content

Lade problem W211


Merce 2007

Recommended Posts

Hei

Jeg har problemer med at mercen 2007 W211 ikke lader, har ingen alarm om lade problemer. Når jeg kjører viser displayet samme volt som jeg måler før start av bilen. Hvis jeg måler 12.7V før starting, så viser displayet 12.7V under kjøring, volten synker etterhvert som jeg kjører, til slutt får jeg alarm om for lav spenning, men ingen alarm om lade problemer. Så da er det bare å lade batteriet igjen. Batteriet er nytt. Noen som har gode forslag til årsak?

Link to comment
Share on other sites

Hei

Joda, hadde jeg bare vært sikker på at dynamoen er kaputt. Kjedelig å betale mye penger hvis det viser seg at dynamoen ikke er problemet. Er skeptisk til å bytte dynamo, fordi jeg har ingen alarm om at den er kaputt. Det burde vel kommet opp alarm om at den ikke lader? Tror nå jeg iallfall.

 

Jeg har samtidig ett problem med at motoren ikke blir varm, har kjøpt ny termostat, men ikke Installert den ennå. Leser at det er flere som har disse to problemene samtidig. Om de henger sammen vet ikke jeg.

Link to comment
Share on other sites

211 har ingen ladelampe, men det kommer opp bilde av batteri I rødt I clustered. Visit workshop mener jeg.

Hadde jeg vært deg, ville jeg for å være helt sikker sjekket med star diagnose. Det er det sikkert noen medlemmer som kan hjelpe deg med hvis du har noen I nærheten av der du bor.

Ellers hadde jeg gått for en lik denne https://www.ebay.de/itm/Alternator-Voltage-Regulator-A0031546806-New-Genuine-Mercedes-Part/113370805210?hash=item1a656d33da:g:WGoAAOSwBqZb6tkw:rk:2:pf:0

Gir du meg chassis nr på bilen skal jeg gi deg det riktige dele nr for din bil.

Har bilen rullet over 250k er det ikke usansynelig at børster er nedslitt.

Link to comment
Share on other sites

Hei

Takk for all hjelp. Ja, jeg vet at det ikke er ett vanlig lade lys, men ett slik du beskriver det.

Har sjekket litt rundt om her i Bergen, ikke funnet noen som har ny dynamo eller det settet du nevner. Utrolig nok! Bos hadde i Oslo til 10K! Bos mente at det skal komme alarm hvis dynamoen ikke lader. Noe den ikke gjør, i så fall svært lite. Bilen har gått 145K Dessverre så vet jeg ikke om noen som har Star diagnose verktøy.

Chassisnr:WDB2110081B203849

 

Link to comment
Share on other sites

Du får høre med et Bosch verksted(https://www.edv.no/) kanskje. Her også en Reodor Felgen http://www.k-berglund.no/public.aspx?pageid=27432. Ellers vil jeg tro du får tak I hos Auto-trio I Oslo.

Børste bro med regulator for din bil er den jeg fant på ebay. Skal være mulig å bytte med dynamo I bilen med litt fingerferdighet.

Ellers kan det være like greit å ta dynamoen ut så får du sjekket tilstanden mer nøyaktig.

Jeg synes BOS folket skal forklare deg I detalj hva den alarmen består av og med hvilken tekst hvis lading uteblir..

 

Se vedlegget for deler til din bil.

2110081B203849_alternator.pdf

Link to comment
Share on other sites

Ja, om prisen er hyggelig vet ikke jeg, kr 5500. Fant noen på nettet til ca 3300. Men da med noe leveringstid. BOS skulle ha ca 10000. Så da er vel 5500 hyggelig? Ellers så var det likeretter som var kaputt, noe som ikke kan byttes på denne dynamo (A0131549002 Bosch dynamo) fikk jeg opplyst. Jeg skulle hente den i dag, men posten har hatt leveringsproblemer i dag.

Link to comment
Share on other sites

Hei

Ja, da har jeg montert ny dynamo, ladestrøm lå på 13.3V, var innom butikken for å få en forklaring.

Art nr stemmer, men dynamo og laderegulator er feilmerket, så nå må jeg bytte dynamo igjen. Veldig frustrerende å oppleve dette tullet. Alt arbeide til ingen nytte. Nå må jeg vente til de får levert en dynamo. Grrrr

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...