Jump to content

Kjøpe ML

Thomas Madsen

Recommended Posts

Noen som har noen formening om hva jeg bør velge, hva må jeg se opp for osv...

Bil 1, ML350 2012 gått 180000km ca med det meste av utstyr jeg ønsker, nivå, distronic osv

Bil 2 ML300CDI 2011, gått 130000 med mye av det jeg ønsker men ikke distronic

Begge er Diesel, Airmatic, ryggekamera, 3 soner ac, webasto, takvindu, lyspakker osv

Prismessig skiller det 5000kr..

Bør jeg gå for siste av W164, eller første av W166??

Har 7G pluss kassa mye å si på drivstoffforbruk??

Sent from my iPhone using Tapatalk

• 1 month later...

Forrige ML, W164 hadde ikke noe slikt. Tenkte litt på det med første årgang av ny modell, men det har kanskje ikke vært så mye problemer med W166

Om det er 350 CDI Bluetec kan du forvente deg problemer med Nox sensor, O2 sensor, adblue varmeelement og annet ræl som har med avgassrensing å gjøre. Ellers er W166 en annen verden enn W164 på mange måter! Og med det meste jeg kan komme på er de også bedre.

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

Forrige ML, W164 hadde ikke noe slikt. Tenkte litt på det med første årgang av ny modell, men det har kanskje ikke vært så mye problemer med W166

Om det er 350 CDI Bluetec kan du forvente deg problemer med Nox sensor, O2 sensor, adblue varmeelement og annet ræl som har med avgassrensing å gjøre. Ellers er W166 en annen verden enn W164 på mange måter! Og med det meste jeg kan komme på er de også bedre.

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

Endte opp med en calcite 250 bluetec med offroadpakke ferdig trimmet til 240 hester med 1 års utvidet garanti på alt av drivverk osv.

Så langt fornøyd, men den er jo ikke kjempebillig til mitt bruk. Siste turen endte på 1,2 liter på mila...

E320 4matic'n og ML320'n var ikke noe billigere å kjøre rundt med så er vandt til det.

E320'n brukte det omtrent uansett, ML320'n lå vel på ca litern.

Målingen med ML250'n er med ca 1,5tonn hest og hestehenger bak så er relativt fornøyd.

Må bare få prøvd offroadpakka snart :-D  Bare redd for at hvis jeg da setter meg fast så tar det tid å komme seg løs...

Grattis.

Koster å være kar vettu

Eget hjul for å stille inn høyde på bilen, differ osv.. har bl.a 3 høydenivåer på bilen.

Hvis luftfjæringen på denne er som på GL så har du vel strengt tatt 5 nivåer.  :)

- Sport - dette slipper bilen litt ned

- Normal - det den står i når sport er av og ingen av trinnene på hjulet er valgt

- Trinn 1 - 3 på høydehjulet

Hvis luftfjæringen på denne er som på GL så har du vel strengt tatt 5 nivåer.  :)

- Sport - dette slipper bilen litt ned

- Normal - det den står i når sport er av og ingen av trinnene på hjulet er valgt

- Trinn 1 - 3 på høydehjulet

Da har jeg vel 5 ja. Mest brukte så langt er auto og henger. Var på en litt lengre tur på rundt 14 mil og da lå den på 0.73 i snitt. Fornøyd meddet