Thomas Madsen Posted December 28, 2018 Share Posted December 28, 2018 Noen som har noen formening om hva jeg bør velge, hva må jeg se opp for osv... Bil 1, ML350 2012 gått 180000km ca med det meste av utstyr jeg ønsker, nivå, distronic osv Bil 2 ML300CDI 2011, gått 130000 med mye av det jeg ønsker men ikke distronic Begge er Diesel, Airmatic, ryggekamera, 3 soner ac, webasto, takvindu, lyspakker osv Prismessig skiller det 5000kr.. Bør jeg gå for siste av W164, eller første av W166?? Har 7G pluss kassa mye å si på drivstoffforbruk?? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted December 29, 2018 Share Posted December 29, 2018 Jeg aner ikke noe om kvaliteten på W166, men W164 er jo ikke akkurat kjent for å være problemfri. Rust, elektronikk, luftfjæring pluss pluss.. Hadde gått for W166, uten tvil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted December 31, 2018 Author Share Posted December 31, 2018 Forrige ML, W164 hadde ikke noe slikt. Tenkte litt på det med første årgang av ny modell, men det har kanskje ikke vært så mye problemer med W166 Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaajaren Posted February 7, 2019 Share Posted February 7, 2019 Forrige ML, W164 hadde ikke noe slikt. Tenkte litt på det med første årgang av ny modell, men det har kanskje ikke vært så mye problemer med W166 Sent from my iPhone using Tapatalk Om det er 350 CDI Bluetec kan du forvente deg problemer med Nox sensor, O2 sensor, adblue varmeelement og annet ræl som har med avgassrensing å gjøre. Ellers er W166 en annen verden enn W164 på mange måter! Og med det meste jeg kan komme på er de også bedre. Sent fra min SM-N950F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted February 7, 2019 Author Share Posted February 7, 2019 Forrige ML, W164 hadde ikke noe slikt. Tenkte litt på det med første årgang av ny modell, men det har kanskje ikke vært så mye problemer med W166 Sent from my iPhone using Tapatalk Om det er 350 CDI Bluetec kan du forvente deg problemer med Nox sensor, O2 sensor, adblue varmeelement og annet ræl som har med avgassrensing å gjøre. Ellers er W166 en annen verden enn W164 på mange måter! Og med det meste jeg kan komme på er de også bedre. Sent fra min SM-N950F via Tapatalk Endte opp med en calcite 250 bluetec med offroadpakke ferdig trimmet til 240 hester med 1 års utvidet garanti på alt av drivverk osv. Så langt fornøyd, men den er jo ikke kjempebillig til mitt bruk. Siste turen endte på 1,2 liter på mila... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megaoctane Posted February 8, 2019 Share Posted February 8, 2019 Grattis. Koster å være kar vettu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted February 8, 2019 Author Share Posted February 8, 2019 E320 4matic'n og ML320'n var ikke noe billigere å kjøre rundt med så er vandt til det. E320'n brukte det omtrent uansett, ML320'n lå vel på ca litern. Målingen med ML250'n er med ca 1,5tonn hest og hestehenger bak så er relativt fornøyd. Må bare få prøvd offroadpakka snart Bare redd for at hvis jeg da setter meg fast så tar det tid å komme seg løs... Grattis. Koster å være kar vettu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirikbg Posted February 8, 2019 Share Posted February 8, 2019 Hva består off road pakka av? Må nok regne med å sitte godt nok fast, hvis du først setter deg fast, men kan du få hjelp til å komme deg løs, kan det være en del av morroa det også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted February 12, 2019 Author Share Posted February 12, 2019 Eget hjul for å stille inn høyde på bilen, differ osv.. har bl.a 3 høydenivåer på bilen. Hva består off road pakka av? Må nok regne med å sitte godt nok fast, hvis du først setter deg fast, men kan du få hjelp til å komme deg løs, kan det være en del av morroa det også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted February 12, 2019 Author Share Posted February 12, 2019 Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirikbg Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 Spennende, og er noe som hadde vært moro å prøvd off road, men er nok best å være to biler i følge, om man skulle bli litt ivrig. Er det noe ekstra beskyttelse under også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted February 12, 2019 Author Share Posted February 12, 2019 Ingen aning... har ikke fått prøvd noe av det enda og kommer vel ikke til å dra på terengkjøring med den heller Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirikbg Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 Regnet ikke med at du kom til å gjøre det. Er bare jeg som er nysgjerrig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wicky Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 De færreste SUVer kjører vel ut av asfalt jungelen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirikbg Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 Det er nettop det. Ville ikke bli overrasket om over 90% av de aldri ser noe annet en asfalt. Jeg gjorde det med en Jeep Grand Cherokee WJ jeg hadde. Den gjorde det ganske greit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wicky Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 De fleste kjøper vel suv for å komme over den bratte fartsdumpen før jobben... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted February 13, 2019 Author Share Posted February 13, 2019 Drar hest og er ofte i på steder hvor 4matic er gull, men forskjell på det og kjøre offroad slik enkelte gjør Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Sørensen Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 Eget hjul for å stille inn høyde på bilen, differ osv.. har bl.a 3 høydenivåer på bilen. Hvis luftfjæringen på denne er som på GL så har du vel strengt tatt 5 nivåer. - Sport - dette slipper bilen litt ned - Normal - det den står i når sport er av og ingen av trinnene på hjulet er valgt - Trinn 1 - 3 på høydehjulet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted February 13, 2019 Author Share Posted February 13, 2019 Hvis luftfjæringen på denne er som på GL så har du vel strengt tatt 5 nivåer. - Sport - dette slipper bilen litt ned - Normal - det den står i når sport er av og ingen av trinnene på hjulet er valgt - Trinn 1 - 3 på høydehjulet Da har jeg vel 5 ja. Mest brukte så langt er auto og henger. Var på en litt lengre tur på rundt 14 mil og da lå den på 0.73 i snitt. Fornøyd meddet Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.