Thomas Madsen Posted December 28, 2018 Share Posted December 28, 2018 Så vidt jeg husker kom det en epost om utsendelse av medlemskontigent. Ikke sett noe til denne. Har sjekket de fleste steder og den har ikke kommet. Hvis jeg har forstått det riktig er forfall før året starter og det er så vidt jeg vet ikke lov å ha forfall før varen er levert.. ( så forfall må være i 2019) Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 29, 2018 Share Posted December 29, 2018 Dette klager folk på hvert eneste år. Noen får ingen, mens andre får opptil flere. Litt dårlig kontroll på hvem som er medlem kanskje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethJ Posted December 29, 2018 Share Posted December 29, 2018 Så vidt jeg husker kom det en epost om utsendelse av medlemskontigent. Ikke sett noe til denne. Har sjekket de fleste steder og den har ikke kommet. Hvis jeg har forstått det riktig er forfall før året starter og det er så vidt jeg vet ikke lov å ha forfall før varen er levert.. ( så forfall må være i 2019) Dette er fullt lovlig å ta forhåndsbetalt, heldigvis har vi en viss avtalefrihet selv i Norge. At medlemskontingent betales på forhånd er helt normalt, gjerne i kombinasjon med at medlemsfordeler bare stopper opp inntil kontingent for det nye året er betalt. Skulle det vært ulovlig å ta betalt før "varen" er levert måtte man jo tatt betalt i slutten av året siden den såkalte varen leveres kontinuerlig gjennom året. Det finnes ingen vare, det er et medlemskap man betaler for. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 29, 2018 Share Posted December 29, 2018 Om du skal handle med rabatter fra klubben som er inkludert i årskontigenten, så tror jeg ikke du blir nektet å få disse rabattene før årskontigenten er betalt. De fleste klubben har avtale med, får nok ikke oppdaterte medlemslister før langt ut på våren allikevel, siden alle står fritt til å betale i januarmnd der forfall er innkrevd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arstro Posted December 29, 2018 Share Posted December 29, 2018 Du er ikke den eneste som ikke har mottatt kontingentkrav, håper de (ansvarlige) har orden i sine lister. Godt Nytt År til dere alle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted December 31, 2018 Author Share Posted December 31, 2018 Da kommer det vel en purring snart hvis forfall allerede har vært Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted January 2, 2019 Share Posted January 2, 2019 Thomas, du har jo vært medlemsansvarlig selv "noen" år, og vet vel noenlunde hvordan ting fungerer og hvor du kan henvende deg ved mistanke om noe feil? Det er pr. nå allerede over 500 2019-medlemmer, så noen har i hvert fall fått det riktig. Send gjerne spørsmål rundt medlemskapet til medlemsansvarlig@mbentusiastklubb.no . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted January 2, 2019 Author Share Posted January 2, 2019 Siden jeg først fikk en epost om at det var noe galt med faktura som var sendt ut, men ny skulle komme så regner jeg med at ny kommer. Siden ny da ikke var kommet tillot jeg meg å spørre her inne om det var sendt ut siden jeg ikke har hørt noe mer. Hvis forfall har vært alt så kommer det vel straks en purring. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted January 2, 2019 Share Posted January 2, 2019 Siden jeg først fikk en epost om at det var noe galt med faktura som var sendt ut, men ny skulle komme så regner jeg med at ny kommer. Siden ny da ikke var kommet tillot jeg meg å spørre her inne om det var sendt ut siden jeg ikke har hørt noe mer. Hvis forfall har vært alt så kommer det vel straks en purring. Sent from my iPhone using Tapatalk Ny kom umiddelbart etterpå her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted January 2, 2019 Author Share Posted January 2, 2019 Her har den da ikke kommet i det hele tatt Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted January 3, 2019 Share Posted January 3, 2019 Da ville jeg ha sjekket med medlemsansvarlig. Den første fakturaen kan også benyttes, men der er ikke KID med, og da blir det en del mer jobb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted January 3, 2019 Author Share Posted January 3, 2019 Da ville jeg ha sjekket med medlemsansvarlig. Den første fakturaen kan også benyttes, men der er ikke KID med, og da blir det en del mer jobb. Har ikke fått den heller, har bare fått en epost om at noe var feil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethJ Posted January 3, 2019 Share Posted January 3, 2019 Kan det være på grunn av denne kanskje? https://www.mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=77973 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted January 3, 2019 Author Share Posted January 3, 2019 Kan det være på grunn av denne kanskje? https://www.mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=77973 Da burde jeg vel ikke fått noe epost i det hele tatt om at det var feil på giro. Men det går nok bra, jeg kan vente å se om det kommer noe... Var veldig usikker på om jeg skulle kjøpe ny MB, men ser ut til at jeg ender opp med en til ja... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Malerbakken Posted January 3, 2019 Share Posted January 3, 2019 Hei Thomas, beklager at du ikke har mottatt faktura. Jeg må også beklage at du har fått epost fra oss. Dette skyldes en inkurie. I e-post av 30.06.18 fra deg har vi mottatt et ønske om at du slettes fra alle epostlister. Dette skulle blitt gjordt. At du har fått beskjeden om feil på utsendlese forstår jeg ikke, men den ble også sendt på SMS så jeg antar at det ligger inne en kobling. Siden vi mottok e-posten dagen før innføringen av GDPR ble kun e-posten slettet på deg. Ønsker du at vi sender deg fakturaen på e-post så gjør vi gjerne det, men da trenger vi din e-postadresse. Veldig fint om du kan sende en e-post til medlemsansvarlig@mbentusiastklubb.no slik at vi får sendt deg din faktura. Vi er desverre nødt til å ha e-postadressen til våre medlemmer og kan derfor ikke både slette deg fra alle lister og samtidig sende faktura. Vi håper på forståelse for dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Malerbakken Posted January 3, 2019 Share Posted January 3, 2019 Om du skal handle med rabatter fra klubben som er inkludert i årskontigenten, så tror jeg ikke du blir nektet å få disse rabattene før årskontigenten er betalt. De fleste klubben har avtale med, får nok ikke oppdaterte medlemslister før langt ut på våren allikevel, siden alle står fritt til å betale i januarmnd der forfall er innkrevd Vi har en online tjeneste som våre samarbeidspartnere kan sjekke, der kan de taste inn medlemsnummer og umiddelbart få bekreftet om medlemskapet er gyldig og dermed kunne gi eller avslå rabatter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Malerbakken Posted January 3, 2019 Share Posted January 3, 2019 Du er ikke den eneste som ikke har mottatt kontingentkrav, håper de (ansvarlige) har orden i sine lister. Godt Nytt År til dere alle. I såfall er noe galt, veldig fint om du kan sende en epost til medlemsansvarlig@mbentusiastklubb.no for å få korrigert feilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted January 3, 2019 Author Share Posted January 3, 2019 Hei Thomas, beklager at du ikke har mottatt faktura. Jeg må også beklage at du har fått epost fra oss. Dette skyldes en inkurie. I e-post av 30.06.18 fra deg har vi mottatt et ønske om at du slettes fra alle epostlister. Dette skulle blitt gjordt. At du har fått beskjeden om feil på utsendlese forstår jeg ikke, men den ble også sendt på SMS så jeg antar at det ligger inne en kobling. Siden vi mottok e-posten dagen før innføringen av GDPR ble kun e-posten slettet på deg. Ønsker du at vi sender deg fakturaen på e-post så gjør vi gjerne det, men da trenger vi din e-postadresse. Veldig fint om du kan sende en e-post til medlemsansvarlig@mbentusiastklubb.no slik at vi får sendt deg din faktura. Vi er desverre nødt til å ha e-postadressen til våre medlemmer og kan derfor ikke både slette deg fra alle lister og samtidig sende faktura. Vi håper på forståelse for dette. Forskjell på utsendelser til epostlister og faktura mener nå jeg, jeg fikk epost fra Oslo og vestre viken... Men vi lar det bare være Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts