Halvtommy Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 Heisann. Jeg har en S400 W221 2010mod som skriker etter Service D (B). Fikk først pris på 8.500kr for selve servicen, som inkluderte oljeskift m/ filter, samt bytte av pollenfilter og bremsevæske. Etter avlesning av servicekoder viste det seg at bilen også ville ha nye plugger og luftfilter. Vi snakker da 13.000kr, og jeg heller da enda mer mot å gjøre dette selv. Det er jo heller ikke en nybil med garanti som skal opprettholdes... Jeg har muligens tilgang på løftebukk, og føler jeg kan utføre mye av dette selv. Eneste jeg vegrer meg for, er bremsevæskeskiftet, det tar jeg nok uansett hos verkstedet. Hva tenker dere? Er det lurt å ta det selv, eller bør jeg bare bite i det sure eplet og levere den inn på service hos forhandler? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 Jeg hadde aldri tatt en service selv eller privat når det gjelder en slik bil som du har. Når denne bilen en gang skal selges, så er det stor sjanse for at de få potensielle kjøperene finner en annen bil som har hatt alle servicer hos et bilverksted (aller helst merkeverksted). Hadde jeg derimot hatt en gammel bruksbil med lav verdi, så er det ikke sikkert jeg hadde brydd meg så mye om det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClasT Posted December 21, 2018 Share Posted December 21, 2018 Under 10år gammel S klasse. Hadde aldri personlig kjøpt en med "hjemme-service". Da hadde jeg gått til neste.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.