Jump to content

Medlemskontigent 2019


CHARLIE

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Blir visst den eneste bil-klubben jeg er med i iår. Porscheklubben gadd ikke sende ut faktura i år. De ville vi skulle laste ned noe appe-greier å styr, så da var det lettere å la være :lol:

 

 

Gnist?

 

Vi tåler nok litt Porsche-prek her :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Gnist?

 

Gnist??

 

Gnist er en medlemsapp, der man kan få digitalt medlemskort, oversikt over fordeler, meldinger fra klubben osv. MBE driver også og innfører det, men du skal nok se at du får ordentlig medlemskort også i fremtiden hvis du vil :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Gnist?

 

Gnist??

 

Gnist er en medlemsapp, der man kan få digitalt medlemskort, oversikt over fordeler, meldinger fra klubben osv. MBE driver også og innfører det, men du skal nok se at du får ordentlig medlemskort også i fremtiden hvis du vil :)

 

Ikke så viktig akkurat med det fysiske medlemskortet. Folk flest vet jo at jeg er medlem, så har aldri hatt behov for et fysisk kort. Men når man får brev sammen med medlemsbladet der det står at man må oppsøke noe appe-greier, lage bruker, laste ned og styre for å få betale en medlemskontigent.... da gidder jeg ikke. Hva er en app liksom... Hahaha!! Du vet jo hvor gammeldags jeg er :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Du må bite i det sure eple Charlie. Kan du ikke få noen til å hjelpe deg med de app greiene? Synes faktisk det er et ork å pes selv, men jeg må prøve å henge med litt til....  :? Det som er irriterende å tenke på, er at dem klarte å gå på månen allerede på slutten av sekstitallet, de hadde sendere på hvalene de hadde tatt, lot dem gasse seg i vannet forså å finne de igjen. Men de klarer faen ikke å lage ting som fungere helt enkelt. Like lett som av og på, det er det. Ikke en bibel og en masse alternativer. Åjada, alt fungerer om man bruker mye tid på å sette seg inn i det,fordi som vil. Men hvorfor må det være sånn? Her hjemme har vi fire fjernkontroller  :shock: irriterende! Ungene er så drit lei pappa på morran i helgene, så de er nødt til å lære seg det forbanna tv video opplegget selv, henholdsvis tre og fem år gamle. Phu, var godt å få det ut  :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ikke så viktig akkurat med det fysiske medlemskortet. Folk flest vet jo at jeg er medlem, så har aldri hatt behov for et fysisk kort. Men når man får brev sammen med medlemsbladet der det står at man må oppsøke noe appe-greier, lage bruker, laste ned og styre for å få betale en medlemskontigent.... da gidder jeg ikke. Hva er en app liksom... Hahaha!! Du vet jo hvor gammeldags jeg er :lol: :lol: :lol:

 

Mao slutter du som medlem i MBE hvis de også går over til dette ?? App basert betaling ? :-)

Link to comment
Share on other sites

Ikke så viktig akkurat med det fysiske medlemskortet. Folk flest vet jo at jeg er medlem, så har aldri hatt behov for et fysisk kort. Men når man får brev sammen med medlemsbladet der det står at man må oppsøke noe appe-greier, lage bruker, laste ned og styre for å få betale en medlemskontigent.... da gidder jeg ikke. Hva er en app liksom... Hahaha!! Du vet jo hvor gammeldags jeg er :lol: :lol: :lol:

 

Mao slutter du som medlem i MBE hvis de også går over til dette ?? App basert betaling ? :-)

 

Jepp!!

 

Klubben må gjerne gjøre alt de vil på apper og sånn, men MÅ man absolutt få alle medlemmene til å laste opp og styre bare for å få betale en kontigent en gang i året?? Kan det være så vanskelig å sende en vanlig faktura en gang i året da??

 

Jeg orker ikke alt det styret. Snart må man jo laste ned apper for alt. Kan det virkelig være nødvendig?? Her forleden hadde jeg vært å levert en bil på et lakkeringsverksted. Tenkte at jeg skulle ta bussen tilbake siden bussen stopper rett utenfor både verkstedet og jobben min. Da bussen kom gikk jeg ombord og skulle betale. Men det var visst ikke mulig å betale med kort lenger. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte laste ned en app for å betale. Det hele endte med at jeg måtte gå av bussen og ringe en taxi :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Charlie - Jeg føler med deg! :)

 

Det er klart at vi ikke tvinger alle til å bruke Gnist-appen, men det er ganske mye enklere for de som allerede er på slike digitale plattformer. Selv lever jeg sammen med ei kone som blir rød i trynet og småsint hver gang noen nevner at det finnes en app for det ene og det andre.

 

Hvis du sender en e-post til medlemsansvarlig@mbentusiastklubb.no så sørger Geir for at du fortsatt får faktura på den formen du ønsker, være seg på papir eller e-post.

Link to comment
Share on other sites

Til slutt er alt app basert, og ingen gjør en dritt. Ingen går på skole da alt går via nett. Roboter laster, robåter kjører, ingen gidder å gjøre en eneste dritt..

 

Det er godt sagt , det hele er kort sagt tragisk  :embarrassed:

Link to comment
Share on other sites

Selv så liker jeg å bli påminnet ting jeg veldig gjerne vil ha info om så jeg ble glad for den gnistappen. Å da klubben samtidig sparer masse penger å ikke minst en hardtarbeidende medlemsansvarlig får litt mindre å gjøre så var det en selvfølge å laste den ned. Vervene i klubben skal jo gå på rundgang så vi bør ta vel imot funksjoner som gjør klubben lettere å drive, for en dag kan det jo hende at akkurat en av Dere sitter i styret for å drive denne flotte klubben videre. Så å være i besittelse av gnist burde alle gladelig være.

 

Sent fra min H8324 via Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Klubben, for meg, er bl.a forumet. Det ivaretas på laptop'ene. Akkurat som mail og andre nødvendigheter. Telefon ringer jeg med, og det skal være rimelig krise om jeg skal gidde å bruke den lille skjermen til noe. Det er nok med folk i fotgjengerovergangen med nesa begravd i telefon som det er.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...