Guest 1042 Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 Som overskrift sier så handler dette om skinnpleiemidler på ratt. I min S124 så har jeg skinnratt og girkule som begynner å bli littegranne slitt, hva er beste middel for å få dette mykt og godt igjen, uten å gjøre rattet glatt og ekkelt.
Diesel Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 jeg bruker det samme som på setene mine... skinnpleiemiddel fra Auto Glym
Guest 1042 Posted March 22, 2007 Posted March 22, 2007 Kjøpte skinnpleiemiddel fra turtle i premium-serien jeg. Litt billigere enn autoglym, og det virker som det fungerer like bra. Får gå over skinnet noen ganger i uka en stund framover for å se hvordan det blir. Skinnet ble iallefall ikke glatt.
Pål B Posted March 26, 2007 Posted March 26, 2007 Brukte denne fra Meguiars på seter, ratt og dørtrekk igår. Luktet meget godt, "fyllte" godt og var lett å jobbe inn i skinnet. Idag var hverken seter eller ratt glatt(e). Kan anbefales! http://www.meguiars.com/?automotive-leather-care/Gold-Class-Leather-Cleaner-Conditioner
Thor-Egil Andersen Posted March 26, 2007 Posted March 26, 2007 Iflg Jørn Jensen... skinnhandler i Lillestrøm kan man også bruke lotion/hunkrem på alt av skinn/hud også. Greit å bruke en uten parfyme.
Stjerneglis Posted March 26, 2007 Posted March 26, 2007 Iflg Jørn Jensen... skinnhandler i Lillestrøm kan man også bruke lotion/hunkrem på alt av skinn/hud også. Greit å bruke en uten parfyme. SPENOL, var det visst... 10 kr/flaska på Rimi
Stjerneglis Posted March 26, 2007 Posted March 26, 2007 Var SPENOL jeg mente Grønnsåpevann er visst fint å bruke som skinnrens også...
Alexander Posted March 26, 2007 Posted March 26, 2007 Grønnsåpevann funker fint som bare rakkern. I tillegg har jeg brukt en oppvaskbørste for å få skitne seter gode som gull igjen.
Olav Posted March 26, 2007 Posted March 26, 2007 Som Alexander sier, grønnsåpe er helt suverent på skinn. En kamerat som jobbet i møbelbransjen anbefalte meg dette, og på V-klassen vasket jeg setene med grønnsåpe en gang i uka. Setene holdt seg myke og fine, og var like fine etter nær 200 000 km i drosjetrafikk.
Alexander Posted March 27, 2007 Posted March 27, 2007 Jepp. Det sure var at jeg fant ut dette rett før jeg solgte AMGen. Skinnsetene i den har aldri vært så fine i min eie som etter at jeg gikk over med grønnsåpe og børste. De ble til og med matte enkelte steder, sannsynligvis fordi jeg fikk vasket bort rester av fett og lignende. Alle de dyre skinnrensemidlene kunne kastes...
Haavar Posted March 6, 2008 Posted March 6, 2008 Jepp. Det sure var at jeg fant ut dette rett før jeg solgte AMGen. Skinnsetene i den har aldri vært så fine i min eie som etter at jeg gikk over med grønnsåpe og børste. De ble til og med matte enkelte steder, sannsynligvis fordi jeg fikk vasket bort rester av fett og lignende. Alle de dyre skinnrensemidlene kunne kastes... Dette blir gjennopliving av gammel tråd , men nå er det jo vår igjen Kjøpte meg 124 med skinn i går så kona er meget opptatt av at forrige eier skal "vaskes ut" før hun føler seg vel i den, så dette var et meget godt og nyttig tips.
FrodeS Posted March 6, 2008 Posted March 6, 2008 Jepp. Det sure var at jeg fant ut dette rett før jeg solgte AMGen. Skinnsetene i den har aldri vært så fine i min eie som etter at jeg gikk over med grønnsåpe og børste. De ble til og med matte enkelte steder, sannsynligvis fordi jeg fikk vasket bort rester av fett og lignende. Alle de dyre skinnrensemidlene kunne kastes... Dette blir gjennopliving av gammel tråd , men nå er det jo vår igjen Kjøpte meg 124 med skinn i går så kona er meget opptatt av at forrige eier skal "vaskes ut" før hun føler seg vel i den, så dette var et meget godt og nyttig tips. Hvor kraftig blandes grønnsåpa for å vaske skinnseter?
FrodeS Posted March 8, 2008 Posted March 8, 2008 Bare en liten advarsel : Vær forsiktig med grønnsåpe på ratt. Vannet i bøtta ble liksom fryktelig svart etterhvert. Heldigvis har jeg litt skinnfarge i kjelleren, så da blir det først en liten runde rødsprit, og så et par strøk med maling.
Håvard Bendiksen Posted July 2, 2008 Posted July 2, 2008 Tar grønnsåpa knekken på skinnet? Er det fordi skinnet er veldig tynt på rattet?
vegardxf Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 kjøpte wurth skin care. eter en behandling me dette så ble skinnsetene mine helt matte igjen. det renser og balsamerer i tillegg
Håvard Bendiksen Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 Trodde faktisk at Würth bare laget verktøy Hvor kjøpte du det?
vegardxf Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 Trodde faktisk at Würth bare laget verktøy Hvor kjøpte du det? bilvarehuset heter det. men de er bare en lokal bilrekvisitabutikk tror jeg... men skal vel ikke være umulig å få tak i dette andre steder edit: ser nå at wurth har mange mange forhandlere over hele landet omtrent så skal ikke være noe problem å få tak i. ser ogso at de har plast care, dette skal jeg kjøpe i morgen og se om det er like stor suksess
gunsen Posted October 28, 2008 Posted October 28, 2008 En skal være ytterst forsiktig med å bruke grønnsåpe, det er ingen i møbelbransjen som anbefaler det lenger, sjøl om grønnsåpe renser godt, så kan en risikere å fjerne topfinishen på skinnet (alle skinn har en toppfinish,eller topcoaten som det heter på "fagspråket") og det vil føre til en mye raskere nedbryting av skinnet, dette er ihvertfall allmenn lære for oss som jobber med skinnmøbler til daglig. Jeg bruker sjøl møbelskinnprodukter både rens og pleie, og vi selger en god del til biler,med veldig gode erfaringer og i tillegg så har vi skinnprodukter med farger som funker som bare det. Bare et lite råd for en som jobber i en helt annen bransje en bil. 8), og har lite peiling på bil men brukbar peiling på skinn
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now