Jump to content

Skinnpleiemidler på skinnratt

Guest 1042

Recommended Posts

Som overskrift sier så handler dette om skinnpleiemidler på ratt.

I min S124 så har jeg skinnratt og girkule som begynner å bli littegranne slitt, hva er beste middel for å få dette mykt og godt igjen, uten å gjøre rattet glatt og ekkelt.

• 2 weeks later...

Kjøpte skinnpleiemiddel fra turtle i premium-serien jeg. Litt billigere enn autoglym, og det virker som det fungerer like bra.

Får gå over skinnet noen ganger i uka en stund framover for å se hvordan det blir. Skinnet ble iallefall ikke glatt. :)

Som Alexander sier, grønnsåpe er helt suverent på skinn.

En kamerat som jobbet i møbelbransjen anbefalte meg dette, og på V-klassen vasket jeg setene med grønnsåpe en gang i uka. Setene holdt seg myke og fine, og var like fine etter nær 200 000 km i drosjetrafikk.

V002.JPG

Jepp. Det sure var at jeg fant ut dette rett før jeg solgte AMGen. Skinnsetene i den har aldri vært så fine i min eie som etter at jeg gikk over med grønnsåpe og børste. De ble til og med matte enkelte steder, sannsynligvis fordi jeg fikk vasket bort rester av fett og lignende. Alle de dyre skinnrensemidlene kunne kastes...

• 11 months later...

Jepp. Det sure var at jeg fant ut dette rett før jeg solgte AMGen. Skinnsetene i den har aldri vært så fine i min eie som etter at jeg gikk over med grønnsåpe og børste. De ble til og med matte enkelte steder, sannsynligvis fordi jeg fikk vasket bort rester av fett og lignende. Alle de dyre skinnrensemidlene kunne kastes...

Dette blir gjennopliving av gammel tråd , men nå er det jo vår igjen :lol:

Kjøpte meg 124 med skinn i går så kona er meget opptatt av at forrige eier skal "vaskes ut" før hun føler seg vel i den, så dette var et meget godt og nyttig tips.

Dette blir gjennopliving av gammel tråd , men nå er det jo vår igjen :lol:

Kjøpte meg 124 med skinn i går så kona er meget opptatt av at forrige eier skal "vaskes ut" før hun føler seg vel i den, så dette var et meget godt og nyttig tips.

Hvor kraftig blandes grønnsåpa for å vaske skinnseter?

Bare en liten advarsel :

Vær forsiktig med grønnsåpe på ratt.

Vannet i bøtta ble liksom fryktelig svart etterhvert.

Heldigvis har jeg litt skinnfarge i kjelleren, så da blir det først en liten runde rødsprit, og så et par strøk med maling.

• 3 months later...
  • 2 weeks later...

Trodde faktisk at Würth bare laget verktøy :oops: Hvor kjøpte du det?

bilvarehuset heter det. men de er bare en lokal bilrekvisitabutikk tror jeg... men skal vel ikke være umulig å få tak i dette andre steder ;)

edit:

ser nå at wurth har mange mange forhandlere over hele landet omtrent så skal ikke være noe problem å få tak i. ser ogso at de har plast care, dette skal jeg kjøpe i morgen og se om det er like stor suksess :D

• 3 months later...

En skal være ytterst forsiktig med å bruke grønnsåpe, det er ingen i møbelbransjen som anbefaler det lenger, sjøl om grønnsåpe renser godt, så kan en risikere å fjerne topfinishen på skinnet (alle skinn har en toppfinish,eller topcoaten som det heter på "fagspråket") og det vil føre til en mye raskere nedbryting av skinnet, dette er ihvertfall allmenn lære for oss som jobber med skinnmøbler til daglig.

Jeg bruker sjøl møbelskinnprodukter både rens og pleie, og vi selger en god del til biler,med veldig gode erfaringer og i tillegg så har vi skinnprodukter med farger som funker som bare det.

Bare et lite råd for en som jobber i en helt annen bransje en bil. 8) 8), og har lite peiling på bil men brukbar peiling på skinn :D