Jump to content

Dugg på ruter S212.


sondrere

Recommended Posts

Sliter med ruter som dugger igjen.

Spesielt ille er det når jeg har kjørt motor varm for så å stoppe motor og starte igjen etter ca 30 min. Da dugger hele kupeen før det etterhvert blir bedre.

 

Jeg opplever også at jeg ikke klarer å få duggfrie ruter selv ved kjøring.

 

Byttet kupeefilter nylig, uten at dette hjalp.

Ingen form for fukt under matter eller andre steder.

 

Har hatt en ulyd i kupevifte tidligere, men hører ikke noe til denne nå. Blåsehastighet høres riktig ut, men jeg synes det blåser merkelig lite ved defrost på frontrute?

 

Kan det være viften som ikke fungerer på riktig måte?

Andre ting som kan være verdt å sjekke?

 

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg kontrollert alle steder jeg kommer til.

Har hatt av luftinntak og i motorrom og hatt ute selve viften.

Alt ser ok ut.

 

Har også tørket bilen med vifteovn for å være sikker på at det ikke var kondens her som gjorde problemet.

 

Jeg startet nå med kald bil, kun med litt is på ruten.

Kjører varm og først når motoren kommer over 80 grader så plutselig dugger alle ruter igjen, og da mener jeg fra framme til bakrute. Setter jeg på ombruk av luft blir det bedre, og jeg kan nesten få duggfri frontrute.

Når ombruk av luften slår seg av og det har gått ca 1 minutt kan jeg plutselig høre en litt forandring i viftelyden og kupeen dugger igjen på null komme niks..

 

????

 

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Oppdatering på denne saken:

 

Har åpnet og sjekket alt fra vifter til filtere o.l. Alt ser veldig bra ut.

Men jeg har også funnet ut at jeg har stående feil på aktuatormotorer for spjeld, jeg er usikker på hvor disse sitter, men mest sannsynlig må de skiftes.

Jeg har også fått vite at siden klimapanelet er byttet på bilen (led diode som sluttet å virke), så må dette panelet programmeres på nytt.

 

Mest sannsynlig er det dette som gjør at det dugger kraftig. At den ikke henter luft fra riktig sted.

Jeg merker at om jeg kjører med vinduet med litt åpning så klarer jeg å bli noenlunde kvitt duggen.

 

Spent på hva denne "moroa" vil koste, men det må fikses uansett, for slik kan man ikke kjøre..

Time er bestilt på Autobenz i Brummundalen 3 januar :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...