Jump to content

Lekkasje Dyse

GeirMB

Recommended Posts

Trenger noen erfaringer og tips angående dyselkkasje E klasse w211,220cdi, 2008.

Har prøvd å få dyse nr 1 tett 3 ganger, lekker forsatt. Nr 2og4 ble tett med en gang. Bilen har også hvert hos lokal verksted for utbedring men fortsatt ikke bra. Tidligere eier har hatt bilen sammen plass for reparasjon av dyse 3. Så jobben var også kjent der.

Var mye vaskejobb før dysene ble tatt ut og jobbet med. Har brukt Biltema fresesett, ny bolter og pakning hver gang, gjenger til strekkbolt renset, strammet med 7 nm pluss 2x 90, kobberskibe er varmet opp, prøvdt med dobbel kobberskive.

Noen som har ver borti det samme ?

Spørs om du har brukt rett fres, mener å huske at det var noe som var merket feil på et dysefrese-sett.. Jeg plagdes også med å få det tett, brukte da fresen(vinklet) som "skulle være" til cdi ifølge lappen på settet. Så leste jeg en plass at det skulle brukes fres med _flat_ skjær, da ble det tett.. Kan være det er feil, men funket for meg..

Hei! Skal selv montere dysene på E220CDI 2006 etter stor overhaling av topp og registerbytte. Hadde ikke lekkasje før jobben, men jobbet veldig med å få ut dyse 3.for meg er det vel rengjøring som er det viktigste? Eller anbefales det å frese som beskrevet over? Hvilket biltemasett er benyttet?

Mvh

Edit; fant fresesettet..

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hei godtfolk. jeg skal til å trekke dyse nå, men klarer ikke å finne trekkeverktøy . Biltema har sluttet å lagerføre det. Glidehammer med spesialkrok . Er det noen som vet hvor et passe verktøy er å få tak i

Alternativt: gå det an å få låne eller kjøpt et pent brukt trekkeverktøy.

mvh pål brudevoll

Trenger noen erfaringer og tips angående dyselkkasje E klasse w211,220cdi, 2008.

Har prøvd å få dyse nr 1 tett 3 ganger, lekker forsatt. Nr 2og4 ble tett med en gang. Bilen har også hvert hos lokal verksted for utbedring men fortsatt ikke bra. Tidligere eier har hatt bilen sammen plass for reparasjon av dyse 3. Så jobben var også kjent der.

Var mye vaskejobb før dysene ble tatt ut og jobbet med. Har brukt Biltema fresesett, ny bolter og pakning hver gang, gjenger til strekkbolt renset, strammet med 7 nm pluss 2x 90, kobberskibe er varmet opp, prøvdt med dobbel kobberskive.

Noen som har ver borti det samme ?

Prøvd å kappe noen mm av strekkbolten?