GeirMB Posted December 6, 2018 Share Posted December 6, 2018 Trenger noen erfaringer og tips angående dyselkkasje E klasse w211,220cdi, 2008. Har prøvd å få dyse nr 1 tett 3 ganger, lekker forsatt. Nr 2og4 ble tett med en gang. Bilen har også hvert hos lokal verksted for utbedring men fortsatt ikke bra. Tidligere eier har hatt bilen sammen plass for reparasjon av dyse 3. Så jobben var også kjent der. Var mye vaskejobb før dysene ble tatt ut og jobbet med. Har brukt Biltema fresesett, ny bolter og pakning hver gang, gjenger til strekkbolt renset, strammet med 7 nm pluss 2x 90, kobberskibe er varmet opp, prøvdt med dobbel kobberskive. Noen som har ver borti det samme ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slippern Posted December 6, 2018 Share Posted December 6, 2018 Ville sjekket med et inspeksjonskamera etter eventuell sprekk.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zerex Posted December 7, 2018 Share Posted December 7, 2018 Spørs om du har brukt rett fres, mener å huske at det var noe som var merket feil på et dysefrese-sett.. Jeg plagdes også med å få det tett, brukte da fresen(vinklet) som "skulle være" til cdi ifølge lappen på settet. Så leste jeg en plass at det skulle brukes fres med _flat_ skjær, da ble det tett.. Kan være det er feil, men funket for meg.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lassemann Posted December 8, 2018 Share Posted December 8, 2018 Hei! Skal selv montere dysene på E220CDI 2006 etter stor overhaling av topp og registerbytte. Hadde ikke lekkasje før jobben, men jobbet veldig med å få ut dyse 3.for meg er det vel rengjøring som er det viktigste? Eller anbefales det å frese som beskrevet over? Hvilket biltemasett er benyttet? Mvh Edit; fant fresesettet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeirMB Posted December 8, 2018 Author Share Posted December 8, 2018 Hei, rengjøring vil være det viktigste. Har også brukt fresesettet til å gjøre rent/lett puss mellom de forskjellige forsøka. Ser nå ut som problemdysa endelig er tett på forsøk7 . Har lånt fresesettet link https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/motorverktyg-motor/tennpluggverktoy/freseverktoy-dyse-8-deler-2000030630 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Otterlei Posted December 18, 2018 Share Posted December 18, 2018 Sleit med å få tett på min og ved bruk av dette settet,brukte den for crd på 19mm og fikk det tett .Den som var til cdi i dette settet måtte eg gi opp for fikk heller ikke tett som du beskriver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paal Brudevoll Posted February 5, 2019 Share Posted February 5, 2019 Hei godtfolk. jeg skal til å trekke dyse nå, men klarer ikke å finne trekkeverktøy . Biltema har sluttet å lagerføre det. Glidehammer med spesialkrok . Er det noen som vet hvor et passe verktøy er å få tak i Alternativt: gå det an å få låne eller kjøpt et pent brukt trekkeverktøy. mvh pål brudevoll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Otterlei Posted February 5, 2019 Share Posted February 5, 2019 Hei Eg brukte dette på min måtte slipe litt av klaven som tres inn under dys.men fikk gjort jobben verkstedet ikke fikk gjort. https://www.ebay.com/itm/S-BIE3-DIESEL-Injectors-Puller-COMMON-RAIL-Extractor-for-BMW-Mercedes-CDI-engine/222463161718?epid=1042309100&hash=item33cbd67576:g:7vAAAOSw3v5YrDe4:rk:1:pf:0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KjetilP Posted February 6, 2019 Share Posted February 6, 2019 Trenger noen erfaringer og tips angående dyselkkasje E klasse w211,220cdi, 2008. Har prøvd å få dyse nr 1 tett 3 ganger, lekker forsatt. Nr 2og4 ble tett med en gang. Bilen har også hvert hos lokal verksted for utbedring men fortsatt ikke bra. Tidligere eier har hatt bilen sammen plass for reparasjon av dyse 3. Så jobben var også kjent der. Var mye vaskejobb før dysene ble tatt ut og jobbet med. Har brukt Biltema fresesett, ny bolter og pakning hver gang, gjenger til strekkbolt renset, strammet med 7 nm pluss 2x 90, kobberskibe er varmet opp, prøvdt med dobbel kobberskive. Noen som har ver borti det samme ? Prøvd å kappe noen mm av strekkbolten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.