Jump to content

Svindel på finn ?


Kjetil Otterlei

Recommended Posts

Hei er de noen som har blitt svindlet på finn og har noen ledetråder eller advarsler om hvem man skal holde seg unna ??.Mistenker svindel på gang over for meg nå ,men aventer og komentere noe mere til eg er mere sikker i saken.Vedkommende påstår å ha sendt meg bilde av forsendelse nr,men har ikke noe og har heller ingenting på veg til meg i følge posten sine sider.Han vil heller ikke sende meg på sms.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Alle steder i verden hvor penger skifter eier, vil det alltid være mulighet for å finne svindlere.

Du gir veldig lite indikasjon hvor du vil, så det er vanskelig å gi noe kjøtt på beina. Tipper det daglig f.eks selges biler med feil på kjørelengde, mens en annen vil si det er svindel å si en felg er strøken så lenge den har vært i kontakt med en fortauskant. Om du skjønner hva jeg mener?

Link to comment
Share on other sites

Blir vel postnr ja  :lol:Har nå gått snart en måned siden eg var dum nok til å betale på forskudd for noe som eg enda ikke har fått og vedkommende sverger til å ha sendt meg bilde av sendingsnr men når eg ikke har fått dette og vil ha vedkommende til å sende som sms på nytt så gidder han ikke bry seg.Ser at samme annonse ligger ute enda som om delene ikke er solgt.

Link to comment
Share on other sites

Blir vel postnr ja  :lol:Har nå gått snart en måned siden eg var dum nok til å betale på forskudd for noe som eg enda ikke har fått og vedkommende sverger til å ha sendt meg bilde av sendingsnr men når eg ikke har fått dette og vil ha vedkommende til å sende som sms på nytt så gidder han ikke bry seg.Ser at samme annonse ligger ute enda som om delene ikke er solgt.

Hvis dette har gått via Finn.no så er det vel en grei sak å kontakte dem?

Har selv "nesten" blitt svindlet via finn.no og jeg ga beskjed til de og selgeren ble sperret.

Link to comment
Share on other sites

Har snakket eller chattet med finn og dei meinte at eg skulle vente litt før eg eventuelt annmelde forholdet for å gi vedkomende litt tid. Har nå gått ca 1 mnd og ingenting har dukket opp. Skal ta kontakt med finn og prøve å komme i kontakt med vedkommende til helgen og se hva han da gjør.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er på finn.no hver dag for å sjekke respons på egne annonser (ligger under Olaf), og har da også lagt inn mange egne søk som jeg leser igjennom. Jeg oppdager stadig annonser som er useriøse, spesielt under rubrikken 'Gis bort', der 'giveren' plutselig vil ha høyeste bud på det som er gratis. Jeg har også sett flere annonser som opplagt inneholder feil informasjon, det er lett å se forskjell på noen som har en liten trykkleif i annonsen, og en som bevisst har lagt in villedende tekst. Jeg nøler ikke lenger et sekund før jeg varsler finn.no om regelbrudd, og jeg forslår at alle tar affære med en gang noe slikt skjer. Det er alltid noen kjeltringer som forsøker seg, og vi bør ikke la de holde på uten å reagere. Hvis man tar feil, så får en bare legge inn en unnskyldning til vedkommende.

 

En annen ting er at posten er ganske useriøse. Jeg fikk tilsendt 8 K-jet dyser som bare forsvant. Den forede konvolutten var underfrankert, så senderen fikk et bilde av konvolutten, og beskjed om å betale ekstra porto, hvilket han gjorde. Jeg har bildet av sendingen, hvor navnet mitt sto med store boksteaver. Posten dytter så denne sendingen inn i systemet igjen, og siden har ingen sett den. Kanskje den er hittegods et eller annet sted? De klarte ihvertfall å lese avsenders navn, så da skulle man tro at mottager også kunne leses, men ingenting skjer. På spørsmål til posten hvordan de kan miste en sending de har tatt ut av systemet og til og med fotografert, svar de bare: 'Vet ikke'.

 

Med vennlig hilsen, Olaf.

Link to comment
Share on other sites

Vedkommende som har annonsen på finn har uregistrert mobnr og har en adresse som ikke kommer frem på vedkommende,men et annet fornavn men samme etternavn.Er registrert 4 eller 5 mobnr på den adressen.Han er registrert på finn med bank id så burde vel være trygg,selv om eg tror eg har gått i fella.Tar kontakt med Finn i morgen om ikke noe skjer i løpet av morgendagen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Da legger eg ut en advarsel her på forumet om å ligge unna denne personen på finn.Bestilte noen dyser av han i god tid før jul og har enda ikke fått noe.Lite eller ingen hjelp å få fra finn så ser pengene som tapt. Mobilnr er 41393015.Personen kan sikkert bruke et annet nr nå og har (hadde) adresse 2022 Gjerdrum i sin annonse på finn.Vist noen mener eg gjør feil med å gjøre de på denne måten så får de være opp til dere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...