Olaf Posted November 18, 2018 Share Posted November 18, 2018 Fant denne finn-annonsen. Prisen på skrotet er 89000,- !!! Jeg synes teksten er best: Kun seriøse henvendelser. Selges prisforlangende eller høyere bud. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=133799250 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted November 18, 2018 Share Posted November 18, 2018 Tja, det er da slett ikke det værste utgangspunktet. Og slike biler har fått en utrolig prisutvikling. Samtidig så har det blitt mange restaurerte etter hvert, så kanskje markedet er mettet? Reproduserte deler er lett tilgjengelig såvidt jeg vet, så med litt pågangsmot og et par hundre tusen i påkost kan det fortsatt være mulig å gå i pluss. Men uansett er det buss i original stand som er mest verdifull. https://www.carandclassic.co.uk/car/C878859 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 18, 2018 Share Posted November 18, 2018 Har sett mye værre prosjekter enn det der ja utrolig mange med pågangsmot og uendelig med fritid og ressurser som tar vare på disse. Er en del jalla også, men det er flest av de seriøse byggerne. Dem blir bygd opp fra bunnen av, og det er forsåvidt en enkel bil, selv om det er ufattelig mye jobb. Skjønner godt at dem blir dyre. Siste nå (som så mange andre veteranbiler) , er at mange blir ombygd til elbil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethJ Posted November 18, 2018 Share Posted November 18, 2018 89k for den der er rett og slett billig, jeg vil tro den går dyrere. Det trekker ned at den mangler motor men ellers ser den jo noenlunde komplett ut og er trolig et godt utgangspunkt for en restaurering. Klart, jo flere vinduer de har jo mer er de verdt men denne er absolutt ikke noe som går gratis etter en god restaurering den heller. Original camper er ikke så vanlig, restaurert er det nok fort bil til 500k++ I tillegg er den fra før 1960, det betyr også at enkelte ting er litt enklere enn for nyere biler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted November 19, 2018 Author Share Posted November 19, 2018 Ja, ja. Det er jo noen som har kalt mine kjørbare biler for skrot, men jeg lurer jo på om ikke dere er splitter pine gærne som synes dette er et OK utgangspunkt for en restaurering! Men dere er jo flere enn meg, så da må det nok være jeg som ikke er riktig vel bevart, da! Jeg kjenner forøvrig en som har en som er helt original, og det er ikke lenge siden vi snakket om prisutviklingen på akkurat disse bilene, og det er riktignok noen sinnsvake priser ute og går. Men, her er det knapt et eneste panel som er intakt, og det må jo være grenser for hva man skal bruke for å få en bil på hjul igjen. Jeg hadde vel heller lagt pengene i en pent brukt S213 E63S 4M+... Med vennlig men hoderystende hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 19, 2018 Share Posted November 19, 2018 Ja, men det har med interessen å gjøre. Man får jo kjøpt hele bilen i deler, så delemarkedet er brukbart. Det er svært mange, med stor S, verden over som har dette som hobby Ta en titt på thesamba, der finnes det mange prosjekter Før Etter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethJ Posted November 19, 2018 Share Posted November 19, 2018 Jeg hadde vel heller lagt pengene i en pent brukt S213 E63S 4M+... Jeg vet om en sånn som kanskje er til salgs snart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Sørensen Posted November 23, 2018 Share Posted November 23, 2018 Jeg vet om en sånn som kanskje er til salgs snart. Det er vel ikke du som skal selge igjen allerede? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethJ Posted November 23, 2018 Share Posted November 23, 2018 Jeg vurderer faktisk å selge den for å kjøpe noe annet morsomt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atmobil Posted November 23, 2018 Share Posted November 23, 2018 Hvis noen føler de trenger inspirasjon så kan en jo se denne her: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 23, 2018 Share Posted November 23, 2018 Hvis noen føler de trenger inspirasjon så kan en jo se denne her: Fantastisk video! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirikbg Posted November 24, 2018 Share Posted November 24, 2018 Flott video. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts