Jump to content

Dette må vel være tidenes optimist?


Olaf

Recommended Posts

Tja, det er da slett ikke det værste utgangspunktet. Og slike biler har fått en utrolig prisutvikling. Samtidig så har det blitt mange restaurerte etter hvert, så kanskje markedet er mettet? Reproduserte deler er lett tilgjengelig såvidt jeg vet, så med litt pågangsmot og et par hundre tusen i påkost kan det fortsatt være mulig å gå i pluss. Men uansett er det buss i original stand som er mest verdifull.

 

8850181.jpg

https://www.carandclassic.co.uk/car/C878859

Link to comment
Share on other sites

Har sett mye værre prosjekter enn det der ja  :) utrolig mange med pågangsmot og uendelig med fritid og ressurser som tar vare på disse. Er en del jalla også, men det er flest av de seriøse byggerne. Dem blir bygd opp fra bunnen av, og det er forsåvidt en enkel bil, selv om det er ufattelig mye jobb. Skjønner godt at dem blir dyre. Siste nå (som så mange andre veteranbiler) , er at mange blir ombygd til elbil

Link to comment
Share on other sites

89k for den der er rett og slett billig, jeg vil tro den går dyrere.

Det trekker ned at den mangler motor men ellers ser den jo noenlunde komplett ut og er trolig et godt utgangspunkt for en restaurering.

 

Klart, jo flere vinduer de har jo mer er de verdt men denne er absolutt ikke noe som går gratis etter en god restaurering den heller. Original camper er ikke så vanlig, restaurert er det nok fort bil til 500k++

I tillegg er den fra før 1960, det betyr også at enkelte ting er litt enklere enn for nyere biler.

Link to comment
Share on other sites

Ja, ja. Det er jo noen som har kalt mine kjørbare biler for skrot, men jeg lurer jo på om ikke dere er splitter pine gærne som synes dette er et OK utgangspunkt for en restaurering! :shock: Men dere er jo flere enn meg, så da må det nok være jeg som ikke er riktig vel bevart, da! :lol:

Jeg kjenner forøvrig en som har en som er helt original, og det er ikke lenge siden vi snakket om prisutviklingen på akkurat disse bilene, og det er riktignok noen sinnsvake priser ute og går. Men, her er det knapt et eneste panel som er intakt, og det må jo være grenser for hva man skal bruke for å få en bil på hjul igjen. Jeg hadde vel heller lagt pengene i en pent brukt S213 E63S 4M+... :cool:

 

Med vennlig men hoderystende hilsen, Olaf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...