mbgal! :O Posted November 16, 2018 Share Posted November 16, 2018 Hei, har fått diagnosert at registerkjede strammeren er dårlig på min E200Cdi 0m651 motor, Fikk litt drøy pris på bytting av strammer så vurdere og gjøre dette selv. Men jeg er litt usikker om topp-deksel må av når jeg bytter strammeren ? er redd for at når jeg skrur ut strammeren at den skal''hoppe'' over noen tenner når kjedet blir slakkere. Har dere byttet selv noen gang på nyere mercedes ? trenger litt tips. takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
utlending Posted November 17, 2018 Share Posted November 17, 2018 Jeg ville ta av toppdeksel, og klemme fast kjede på begge to tannhjul med 1-1 hurtigklemmer (f.eks) med mest mulig avstand. Det gjort jeg, når byttet registerkjede på veteranen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbgal! :O Posted November 20, 2018 Author Share Posted November 20, 2018 Hei igjen, Måtte ta vekk dyser og toppdeksel. Stripset godt kjeden så dem satt fast i akkurat riktig posisjon, resten var planke kjøring. ut å inn med ny strammer(selfølgelig bade den i olje før montering) så ja var egentlig ganske enkel dette. sparte nesten 10 k å gjøre dette selv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 Hei igjen, Måtte ta vekk dyser og toppdeksel. Stripset godt kjeden så dem satt fast i akkurat riktig posisjon, resten var planke kjøring. ut å inn med ny strammer(selfølgelig bade den i olje før montering) så ja var egentlig ganske enkel dette. sparte nesten 10 k å gjøre dette selv Fint med oppdatering. Hvor lang tid omtrent brukte du på jobben? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
utlending Posted November 21, 2018 Share Posted November 21, 2018 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbgal! :O Posted November 22, 2018 Author Share Posted November 22, 2018 Brukte rundt 6 timer på det, hadde litt pause innimellom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 Brukte rundt 6 timer på det, hadde litt pause innimellom Godt å høre at dette er en relativt overkommelig dit-jobb. Det er jo ikke helt ukjent problem eller at det koster «litt» på verksted. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torstein Lundberg Posted December 9, 2018 Share Posted December 9, 2018 Hvordan oppførte den seg før diagnose? Motorlampe? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbgal! :O Posted December 13, 2018 Author Share Posted December 13, 2018 Hei. Var rasle lyder fra register om morgenen ingen motor lampe, bos fant ut at strammeren er synderen. Ble som sakt helt bra etter skift Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts