Jump to content

Rogers 07 CLS 320cdi-13 B180 cdi,-84 230G,08 Vito 115 cdi,-65 220S og garasja mi


Roger H.

Recommended Posts

S210 er historie nå og erstattet med CLS’n...

07 modell med masse lekkert utstyr...

320 cdi, V6 som sparker bra unna og grom lyd også...

 

Guttungen ville ha Ferrari, Lamborghini eller Porsche, men CLS’n fikk frem smilet og tommelen opp

d895001b1527eaebe800f786b93464de.jpg

1b49ff86e00e286f43b0e49797394f3b.jpg

a3bc0938658d08ff6552ef70458e3316.jpg

de004337ccbdce290c21067a31332148.jpg

1fdb6e32a84fda17fb554c52cdc48815.jpg

f97588c758c8746bd53570319b789f98.jpg

a4554ecdf1c8ae75f01a20865ef2de6a.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 3 months later...
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

En lang søndag på G'n... og alle de timene fra rundt 12-13 tida til ca 21:00 har gått med til en enda ting, tilpassing av bakfangeren..... :? :? :? :?

Fangeren har jo ikke stått på denne før, så jeg regna med at det ble litt arbeid, men ikke fullt mye da.

Først måtte festebrakettene bygges om.....

Noen ledninger for skiltlys lages til.....

Så traff støtfangeren hengerfeste..............frem med vinkelsliperen.....

Da traff den eksosrøret ved siden av hengerfestet...............frem med vinkelsliperen......

Så traff den eksosrøret ved utløpet på høyresiden........ugh!...frem med vinkelsliperen....

Når den endelig var noenlunde på plass, så var det litt formye helling bakover på den. Ned igjenn og av med brakettene.... filte opp hulla på brakettene slik at den kunne dreies litt mer....Takk til han som fant opp roterendefil til å ha i drillen....

Tror at støtfangeren har vært montert opp og ned 30 ganger idag..... :lol: :lol:

Så må støtfangerhjørnene monteres/ tilpasses....... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Sorry, ingen bilder ennå... :D :D

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ikke prøv deg! Tenker du sovna på gulvet foran den nye varmeren :D

 

He-he, nei faktisk så jobba jeg så svetten dreiv, men det var kjekt å ha t-skjorte temp da. Ikke å forakte det nei..

Varmern er fra husbygginga for en 8-9 år siden, var nesten avglemt på loftet, hadde faktisk glemt effekten på den....trodde den var på 4,5kw men når jeg kikka etter så stod der 9kw..au!

Så utrolig mye styr det skulle være med den gjenstridige bakfangeren da, når den endelig var på plass så fikk jeg nesten betenkligheter med å montere de chromepynte hjørna..

Men de bare må på.... blir vel lynsjestemning om ikke.. :P

Link to comment
Share on other sites

Skjønner. Men du får holde ut maset når du ikke legger ut bilder. Vet ikke hvorfor, men jeg syns det er noe av det mest interessante som skjer her nå. Kanskje fordi det er en garasjerenovering som er oppnåelig for alle, så fremt man har guts nok.

Gleder meg til fortsettelsen :D

Link to comment
Share on other sites

Enig med Tom her....dette er ikke bare et "sette-bort-og-betale-det-det-koster" prosjekt. Står mye respekt av stå-på viljen din Roger. . . :thumbleft: =D>

MEN SÅ HAR DU JO ORDENTLIG GARASJE da....det skal sies  :lol:

 

Tips: På Jula selger de nå parfindrevne varmeovner til 295,- (eller var det 395,-?) Effekt 2,2 kW...sparer litt strøm kanskje...?? (om du har tilgang til rimelig parafin da...)

 

Link to comment
Share on other sites

Enig med Tom her....dette er ikke bare et "sette-bort-og-betale-det-det-koster" prosjekt. Står mye respekt av stå-på viljen din Roger. . . :thumbleft: =D>

MEN SÅ HAR DU JO ORDENTLIG GARASJE da....det skal sies  :lol:

 

Tips: På Jula selger de nå parfindrevne varmeovner til 295,- (eller var det 395,-?) Effekt 2,2 kW...sparer litt strøm kanskje...?? (om du har tilgang til rimelig parafin da...)

 

 

Takk takk  :oops: :oops:

Det tok nå ei stund å komme i mål da, men neste gang jeg drar igang et prosjekt, så skal jeg ikke bygge garasje samtidig... #-o #-o

Nå er nå begge prosjekta i mål, sånn nesten da.... og det skal bli godt både for meg og lommeboka...

 

Ja, garasja har blitt bra, men nå kom det noe kvekk fra kona om når hun skulle få parkere der.... er det noen som har ikke har fått meg seg alt her? Konebilen i min garasje????? Ugh! Da blir det vel klage på utsmykningen også tenker jeg..... :lol: :lol:

Da blir det vel bare å dra igang med en carport til henne... :shock:

 

Ja, det hadde nok vært billigere med en byggtørker av denne arten, men ovnen er nå engang i huset så da får den bli brukt avogtil....

Link to comment
Share on other sites

 

Forøvrig; Hvor blir det av litt skikkelige bilder mann!? :-D

 

Kameraet er tomt for filmrull og det er blitt så vanskelig å få tak i slike...pussig....  :lol: :lol:

Bilen kommer ikke ut av garasja før den er helt ferdig, det går nok noen dager til.......

Nå prøvepasset jeg innerskjermene i gårkveld, og skjermbredderene på min er jo mye bredere enn på de litt nyere bilene, så da blei det ei lita utfordring å få dette til å passe....siden inneskjermene ikke var laget til min modell..... :? 8) 8)

Link to comment
Share on other sites

Når du spør, så får du svar. Vi jatter ikke med kompiser! Sånn er det bare!

Men som sagt, det kan hende at bildet lurte oss?

 

Jeg bøyer meg for flertallet... :lol: :lol: Hengeren skal bli fin den  :P :P :P Kommer som egen tråd...

 

Vel-vel, stakk innom BOS for å hente noen propper til "fenderlistene" på G'n, ikke mindre enn 44 stk burde jeg skiftet ut av disse.

Men når BOS forlanger 19.- kr. stk så blir jo det skarve 836 kr.-...... :shock: :shock: :shock:

Da ble det uaktuelt.....

ProppertilG.jpg

 

Da måtte jeg opp på loftet i garasjen, det lå og lurte bak i hodet at jeg engang hadde kjøpt et skrin med slik plastproppe-godis fra J.C.Whitney i USA for maaaange år siden. http://www.jcwhitney.com/

Bingo, der var alt jeg trengte.....kjekt å ha hatt USA dilla engang....

JcWitneydrops2.jpg

 

Regner med at det er de samme proppene som skal være feste for listene på kanalene og da blir det bare enda flere....

Om ikke alle proppene i skrinet passer, så skal de modifiseres med Dremel'n slik at de passer..

Forøvrig blir alle skruer jeg 'kniper' i, byttet til rustfritt....

Link to comment
Share on other sites

=D> =D> :thumbright:

Tenker det var deilig å kunne "snyte" BOS for noen spesidaler????

 

 

Ja, bare greit å stoppe strømmen ut av lommeboka.... Steike kjekt å ha ting som er kjøpt og betalt for lenge siden, på lur... :P :P

Har igrunn satt ned foten for merutgifter, nå skal dette ikke koste mer.

Luftedexel bak på v/siden, ble limt med Sikaflex når det manglet noen ørsmå plastpropper.."har jeg bestemt meg, så har jeg bestemt meg".. :P :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...