arognemerce Posted November 5, 2018 Share Posted November 5, 2018 Har problem med aurmatic på min MB. Vil ikke heve seg på begge sider bak. Belg og alt skal være i orden. Mulig luftventiler eller eletrisk styring kanskje? Noen som har vert borti lignende? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 6, 2018 Share Posted November 6, 2018 Hei. Velkommen til forumet. For at noen skal kunne hjelpe deg, så må du komme med litt mer detaljer. Du sier det er snakk om en MB. Det kan vi i grunn forutsette siden du har kommet inn hit, men hva slag? E? C? GL? GLS? GLE? (osv...). Gått langt? Hører du pumpa gå? Klikker det i ventiler? Feilmeldinger? Hever den seg foran? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arognemerce Posted November 6, 2018 Author Share Posted November 6, 2018 Hei! Har en MB E200 2004 mod. Gått ca 250 000 km. Nylig godkjent EU Hører pumpa går. Får opp "Stop! Car too low!" i displayet. Hører ingen klikkelyder. Normal høyde forran. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 6, 2018 Share Posted November 6, 2018 Det høres ut som enten lekkasje, eller at pumpa ikke greier å blåse opp nok trykk. Har du fått noen feilmeldinger tidligere? Sporadisk feilmelding med "visit workshop" er gjerne tegn på at at kompressoren begynner å bli sliten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arognemerce Posted November 6, 2018 Author Share Posted November 6, 2018 Har skjekket for lekkasje, men kunne ikke se noe tegn til det. Heller vel mot at den ikke klarer å blåse opp nok trykk. Har ikke fått opp noen andre feilmeldinger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 6, 2018 Share Posted November 6, 2018 Jeg tror neppe pumpa blir så dårlig "over natta". Man kan ikke "se" lekkasjene i dette systemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson w211 Posted November 9, 2018 Share Posted November 9, 2018 siden du er sikker på at du ikke har lekkasje på belgene, så kan du sjekke staget til sensoren, under (bak) på bilen. se om det er brukket. og når du først er under bilen så kan du sjekke om det kommer luft ut i fordelings blokka ved å skru av inn slangen. bare husk at denne går rett opp til trykktanken i bagasjerommet og hvis pumpa fungerer og det ikke er lekkasje så har du ca 9 bar i tanken sånn ich... kommer det ikke luft ut der. har du en lekkasje en plass. skal godt gjøres at pumpa er så dårlig at det ikke er noe trykk i det hele tatt. men strengt tatt så skal det være stoppventil på belgene, så selv med lekkasje i slangene, eller ei pumpe som ikke virker så skulle du ha hatt luft i belgene. men sef. hvis sensoren har tatt kveld eller staget til sensoren er knekt så kan den legge seg ned bake. evt så er belgene ødelagt eller korrodert hull i lufttankene til belgene. Hvis det ikke er skiftet belger bak før, så er det vel sånn ca i denne tiden (250-300k og 10-15 år) at de fleste opplever at belgene bak tar kveld. Hvis du har tilgang til star så forenkler dette feilsøkingen masse. jeg brukte bilen i 14 dager uten at kompressoren virket, når inntaks slangen til kompressoren gikk sund i vinter. salt og sand er ikke bra for kompressoren og kompressoren skjærte seg. tok 14 dager før jeg fikk nye deler fra England. men bilen la seg ikke ned på den tiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.