Dan-Henning Posted October 24, 2018 Posted October 24, 2018 Bilen: S204, C180 CDI 2012-modell. Har kjørt 223 000 km. Feilen: I sommer fikk jeg i løpet av en tur/retur på strekningen Kristiansund N - Eidsvoll (ca. 50 mil en vei) opp en beskjed om at jeg måtte sjekke dekktrykket. Jeg sjekket det første gangen feilmeldingen kom opp og restartet dekktrykk-overvåkningen. Andre gangen sjekket jeg på nytt og fremdeles ikke noe galt med lufttrykket i noen av dekkene. Tredje og fjerde gangen gadda jeg ikke å sjekke flere ganger. Det var kun på denne langturen til og fra at jeg fikk feilmelding. Ikke hatt noe problem ellers hverken på langtur eller hverdags småkjøring. I dag fikk jeg plutselig opp samme beskjed, men denne gangen også feilkoden "Esp ute av drift - sjekk brukerhåndbok" eller noe i den dur. Symbolet for at ESP både var aktiv og inaktiv kom opp samtidig. Jeg prøvde å slå av og på motoren, men feilen vedvarte. Etter noen minutt forsvant feilmeldingene og har ikke komt tilbake selv om jeg har brukt bilen i flere timer med småkjøring etterpå. Har lest om andre som har opplevd dette på CLS og E-klasse. Da var det noe elektronikk i forbindelse med styringa som var gåent. Noen som har opplevd eller kjenner til dette problemet på S/W204? Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 25, 2018 Posted October 25, 2018 Jeg har en slik 204, å får slike feilmeldinger to ganger i året. Før og etter bytte av dekk. Så fort jeg fyller i mengden jeg skal ha, så sletter jeg feilkode. Da er den nullstilt til neste hjulskift Quote
Dan-Henning Posted October 25, 2018 Author Posted October 25, 2018 Får du da også feilmelding om at ESP er ute av drift? Jeg har ikke byttet dekk når dette skjer, og har bare opplevd problemene i år. Har hatt bilen siden 2015. Quote
Dan-Henning Posted October 25, 2018 Author Posted October 25, 2018 Jeg fant denne videoen om W204 pre-facelift med samme feilmeldinger. På bilen i videoen er det bremselysbryteren som er defekt. Så da får jeg sjekke om jeg har bremselys neste gang feilen eventuelt dukker opp igjen. Jeg husker at bremselysbryteren ofte var et problem på 124-modellene også. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 25, 2018 Posted October 25, 2018 Jeg mener vi fikk den ESP meldingen første gangen, men da ordnet bos det for oss. Hva den gjorde er jeg ikke sikker på Quote
Recommended Posts