Jump to content

S204, C180 CDI - ESP og dekktrykk feilmelding


Dan-Henning

Recommended Posts

Bilen:

 

S204, C180 CDI 2012-modell. Har kjørt 223 000 km.

 

Feilen:

 

I sommer fikk jeg i løpet av en tur/retur på strekningen Kristiansund N - Eidsvoll (ca. 50 mil en vei) opp en beskjed om at jeg måtte sjekke dekktrykket. Jeg sjekket det første gangen feilmeldingen kom opp og restartet dekktrykk-overvåkningen. Andre gangen sjekket jeg på nytt og fremdeles ikke noe galt med lufttrykket i noen av dekkene. Tredje og fjerde gangen gadda jeg ikke å sjekke flere ganger. Det var kun på denne langturen til og fra at jeg fikk feilmelding. Ikke hatt noe problem ellers hverken på langtur eller hverdags småkjøring.

 

I dag fikk jeg plutselig opp samme beskjed, men denne gangen også feilkoden "Esp ute av drift - sjekk brukerhåndbok" eller noe i den dur. Symbolet for at ESP både var aktiv og inaktiv kom opp samtidig. Jeg prøvde å slå av og på motoren, men feilen vedvarte. Etter noen minutt forsvant feilmeldingene og har ikke komt tilbake selv om jeg har brukt bilen i flere timer med småkjøring etterpå.

 

Har lest om andre som har opplevd dette på CLS og E-klasse. Da var det noe elektronikk i forbindelse med styringa som var gåent. Noen som har opplevd eller kjenner til dette problemet på S/W204?

Link to comment
Share on other sites

Jeg fant denne videoen om W204 pre-facelift med samme feilmeldinger.

 

 

På bilen i videoen er det bremselysbryteren som er defekt. Så da får jeg sjekke om jeg har bremselys neste gang feilen eventuelt dukker opp igjen.

 

Jeg husker at bremselysbryteren ofte var et problem på 124-modellene også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...