Roger H. Posted October 19, 2018 Posted October 19, 2018 Har noen farget/lakkert opp skinn ? Hva brukte du og erfaring? Jeg har planer om å få på mer farge på et ratt.... Quote
Classic Posted October 23, 2018 Posted October 23, 2018 Har farget skinn med Swissvax sin farge og svamp. Dette er en vannbasert farge som påføres for hånd, som fungerer fint for småskader. Det eksisterer mer avanserte metoder som innebærer lakkering med sprøyte, dette mener jeg er greit å sette vekk til f. eks Car Spa i Oslo. Skal man bruke svampmetoden, er det viktig å matte ned og vaske med lighterbensin først. For å få korrekt skinnfarge, sender du inn koden på interiøret ditt til Swissvax, men for å få den beste analysen av fargen anbefales det å klippe av en bit overflødig skinn f. eks fra under setet ditt. De analyserer i avanserte laboratorium og sender deg korrekt farge i retur. Jeg ble dog misfornøyd med fargingen av rattet i min forrige bil ved denne metoden. Fargen flasset rett og slett av i flak etterhvert. Setene ble derimot veldig bra! Quote
Recommended Posts