FrodeS Posted October 17, 2018 Share Posted October 17, 2018 211, i hvert fall stasjonsvognene, muligens også sedan, har en etter hvert godt dokumentert feil på strømtilførsel til to antenneforsterkere. Dette gir seg utslag i at man ikke får låst opp bilen med sentrallåsen (radio). Dette går igjen på mange, og er enkelt å fikse. Det er såpass enkelt at jeg vil anbefale ALLE med en 211 å fikse det preventivt. På vår bil skjedde det plutselig at låsen ikke fungerte. Like plutselig fungerte den igjen, og det tok noen måneder før problemet igjen oppsto. Dette skjedde noen ganger i løpet av et års tid, før det ble skikkelig ille. Hos andre har det gått mye fortere. På venstre side baki, like over ventilen for utlufting, går det en ganske tykk bunt med kabler. Inne i denne er det en loddet forgrening, der 1 strømkabel forgrenes til 2, og det er denne loddingen som ryker. Rigget for litt feilsøking og forhåpentlig fiksing: Det første som møter meg etter hvert som jeg begynner å pakke opp: Jeg måtte inn med en liten kabelstump som skjøt. Loddet sammen og med krympestrømpe på. Atter velstand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted January 5, 2021 Author Share Posted January 5, 2021 Er det noen som vet om tilsvarende problem finnes på W211 (sedan) også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted January 23, 2022 Share Posted January 23, 2022 On 1/5/2021 at 12:54 PM, FrodeS said: Er det noen som vet om tilsvarende problem finnes på W211 (sedan) også? Det lurer jeg også på, har noen lunde samme problem. Det merkelige er at sentrallåsen fungerer av og til, men av og til ikke. Varierer fra dag til dag. Noen dager får jeg låst den opp, noen dager får jeg kun åpnet. Andre dager fungerer ingenting. Kan endre seg i løpet av dagen. Virker som det er uavhengig av nøkkel og avstand til IR-mottaker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted February 2, 2022 Share Posted February 2, 2022 Det viste seg å være nøkkelbatteriet som var dårlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted May 23 Share Posted May 23 Ir har ikke noe med åpne/låse.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts