Hans Kåre Isdal Posted October 14, 2018 Posted October 14, 2018 morsom og irriterande historie. eg bytta nylig samenhet for xeonon lysa frå ein midlertidig til rett model. hadde delen brukt med rett nr og leverte dette til mb verksted. navnløst. dei setter inn enhet og starter programeringen. når eg henter bilen fungerer ingenting av det. dei sa forøvringa at dei trur det virker....jada. dette var eu feil også. men må betala. så ringer eg mb haugesun. avtaler time og kommer fredag. får ein god prat med mekanikaren når eg kommer etter ønske av verkstedet. kommer så tilbake eter 2 gode kopper kaffi og litt gåturer til div. kjekke bil relaterte butikker. alt er vell. og fin pris. men får vite at det andre verkstedet hadde ikkje programert rett enhet!. måtte le høgt. alså, det er 2 enheter framme. den eine leverer eg og seier. sett inn denne og programer den. men dei programerer feil enhet. så eg fekk ein bunke på 20 sider tipper eg,som er rein tekninsk dokumentasjon på kva som var og kva som blei gjort. med kva somvar feil og det som no virker MED etter kontroll. no skal eg tilbake til det andre mb verkstedet og få penger tilbake for jobb som IKKJE er utført. og om di skulle krangle...så har eg 20 sider rein dokumentasjon klar. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 14, 2018 Posted October 14, 2018 Utrolig, men det er dessverre realiteten til mange verksteder. Jeg hadde inne en bil en gang, fikk også mangel på lys. Fikk tilbake bilen, alt virket. Men så gikk det en stund, sikkert et års tid. Så skulle jeg bytte pærer, oppdager da at ledningene kun var tvinnet sammen. Ikke brukt sukkerbit en gang.. Skikkelig seriøst med andre ord... Quote
Eirikbg Posted October 14, 2018 Posted October 14, 2018 Dessverre er det nok en del ting som skjer på et verksted som aldri burde skje. Håper det går din vei. Quote
Classic Posted October 14, 2018 Posted October 14, 2018 Uheldig episode, håper det ordner seg Hans Kåre. Jeg sjokkerer meg stadig over hvor mye ekstraarbeid for kundene diverse verksted presterer å lage. Jeg er veldig glad jeg følger med selv ved innlevering og henting av bil, og setter meg inn i tekniske ting selv. Quote
Recommended Posts