Jump to content

Lekasje i luftslange luftbelg


Kjetil Otterlei

Recommended Posts

Har lokalisert lekasje i slange som går inn på luftbelg bake men finner ingen svar på om de  bare er å jekke opp bil og skru ut slangen fra belg og eventuelt skifte o-ringen som ligger de og skru tilbake eller om den må til verksted for å kalibreres etterpå.Når bilen er jekket opp så henger den jo på belgen så de skulle normalt sett ikke ta noen skade.Kan jo også slippe bilen ned på jula i tilnærmet riktig høgde før man starter opp.Håper på noen fornuftige svar  :lol:

 

Link to comment
Share on other sites

Uten å vite hva slags bil det dreier seg om, er systemet slik at når bilen er parkert har systemet i "sleep mode" og ventilen i luft fjær er i lukket posisjon og luften er stengt inne.

Slipp ut resttrykket ved å løsne slangen ved fordelings enhet bak. Så kan du ta av på belg. Her kan det være greit å modifisere en pipe lik original verktøyet.

Link to comment
Share on other sites

Min er en 2004 s 211 270 cdi stv og eg tok den av direkte på belg og fikk tak i ny nippel og satte på,senket den så ned på hjul igjen justerte tilbake til den høgde den var i etter oppstart og startet opp.Så langt har de gått bra og den stopper på den høgde den var opprinnelig  :)Ps har kun nivåregulering.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...