lassemann Posted October 11, 2018 Posted October 11, 2018 Hei! Jeg vurderer å bli Mercedes eier igjen. Vurderer å kjøpe en bil som eier har gitt litt opp etter han hadde den på et bakgårdsverksted for å bytte pakninger på de fem injektor dysene. Bilen gikk sømløst og fint før dette, men hadde lekkasjer i to av dysene. Etter dette bytte vil bilen ikke starte og eier sier at motor ikke får diesel. Er det en enkel løsning på dette eller kreves det inngående diagnosesjekk. Jeg tenker at kanskje det er noe elektronisk kontra mekanisk.. Noen ideer her blant de vitende? På forhånd takk! Mvh lassemann Quote
tommern57 Posted October 11, 2018 Posted October 11, 2018 Generelt så har jeg et inntrykk av at noen deisler er et sant helvete å få i gang når systemet er tomt. Et lite interntriks er og ta et papirfille og sette over fyllerøret og stikke inn en blåsepistol og, med følelse, trykksette tanken. Det gjør ofte susen Quote
Kjetil Otterlei Posted October 27, 2018 Posted October 27, 2018 Får heller ikke start etter å ha vært ute med to dyser og må muligens ut med alle for å komme under topp deksel for å se etter muligens andre feil.Er de andre måter å gjøre dette på,må vel være to om denne jobben ved trykksetting ??Har samme problem som beskrives her. Quote
Kjetil Otterlei Posted October 28, 2018 Posted October 28, 2018 Hjelp får ikke start hva mere kan eg gjøre har flyttet på plassering av 2 dyser kan de være årsaken til at den ikke vil starte? Quote
Jana Posted October 28, 2018 Posted October 28, 2018 Er det BR60373 du skal kjøpe? Hvis de har mikset dysene når de har vært ute har du et problem. Etter som de er signal styrt har de hver sin adresse. Det er nummeret som står på de. Med star diagnose kan du få rett på det. Har aldri gjort det selv. Ellers må det til mye kjøring på starteren for å få luftet ut systemet. Quote
Kjetil Otterlei Posted October 28, 2018 Posted October 28, 2018 Eg har ikke tenkt å kjøpe,men har samme problem.Min har en bankelyd så derfor tenkte eg at eg kunne prøve å skifte plass på dysa for å se om de vart noe forskjell.Har skiftet til en nyoverhalt uten bankelyd forsvant.Går stillere og mindre bankelyd når den nye dysa er frakoblet.Har sjekket alt eg kan komme på nå.Diesel kommer frem til dysene og sjekket returslange fra dysene og fyller opp en halvliterflaske på en kinning.Har og koblet fra batteriet en time pluss uten hjalp.Veit ikke videre hva eg skal gjøre nå så får sette tilbake dyse i morgen å se hva som skjer.Men skifter man alle dysene trenger man da noen programmering ??Har ICarsoft I980 scanner men har ikke helt lært meg å bruke (forstå) den :lol:Får fortsatt ikke start etter å ha byttet tilbake dyser hvor dem stod.Kan de lille backup batteri skape problemer om de har blitt defekt nå som bilen nesten ikke har vert brukt siden august.Har lest av på min scanner på system diagnose følgende kode 930e Synchronization of the dtcmemory can not be ensured og 930c Knowledge base configuration incomplete.Har de lille batteriet i motorrom noe med saken å gjøre ?? Ser de lyser varsel om de batteriet når prøver å starte og har fått varsel om dette en stund. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.