HåvardR Posted October 10, 2018 Share Posted October 10, 2018 Hei, Er det noen som har skifta fjærskål fremme på w210? Ser ein del sveiser nye på plass, mens andre bruker popnagler. Ifølge WIS er det nagler som er korrekt prosedyre etter kva eg kan sjå. Verktøyet som står spesifisert der er pneumatisk popnaglemaskin til ein god slump penger, men vil ei "vanlig" tang, til dømes denne fra biltema klare jobben likt? https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/nagleverktoy/nagletang/kraftig-nagletang-med-oppsamler-2000034439 Ser den klarer opptil 6,4mm som er størrelsen på naglene MB oppgir. Eg vurdere å gå i anskaffelse av en w210 med knekt skål og med mangel på både sveiseapperat og erfaring er det ikkje aktuelt, med mindre det er mulig å poppe ny fast, med verktøy som ikkje overstiger bilens verdi 3 ganger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H-P Posted October 12, 2018 Share Posted October 12, 2018 Sveis er ikke tingen, Popnaglene funker som bare det, bytte på flere biler, og brukt den store tanga til Biltema hver gang. Bruk original nagler som følger fjærskåla når du kjøper er 2 forskjellige typer så vidt æ husker. Grei jobb om ikke det er rusta i filler der dem skal poppes. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted October 13, 2018 Share Posted October 13, 2018 De slutta for lenge siden å sende med/bruke nagler. Jeg har sveist mange slike uten problemer. Sent fra min H8324 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts