Jump to content

Riktig høyde bak på S210

Mamo

Recommended Posts

Har en s210 2000 mod cdi 270. Har skiftet begge de hydrauliske sylinderne fordi de rustet av i toppen. Har også skiftet gasskulene. Etter at jeg skiftet den siste hydrauliske sylinderen, har jeg ikke fått justert til riktig høyde. Bilen er for høy bak og er også stiv og tar ikke opp dårlig vei på en god måte. Har lest her på forumet at man skal løsne et stag, slippe bilen helt ned og så stille den litt opp igjen. Men jeg er i tvil om hvilket stag det dreier seg om. Jeg har løsnet skruen som holder det justerbare staget sammen, trukket det så langt ut som det gikk, startet motoren og trodde da at bilen skulle syke helt ned, men det gjorde den ikke og følgelig fikk jeg ikke riktig høyde. Bilen stod med vekt på bakhjulene. Noen som kan gi meg et tips. Pila markerer staget jeg regulerte på

aef8faa22b43ff05cabd0f77fe2b490c.jpg

Har skrudd på gamle Citroen også, og der er det jo et liknende system. På Citroen XM var det et bestemt mål fra bakken og opp til et punkt på bilen, justerte man til dette målet hadde bilen riktig høyde. Noen som vet om det finnes noe slikt på s 210 ?