panzertorb Posted September 27, 2018 Posted September 27, 2018 Hei! har en 2005 modell 220 w211 kjøpte bilen for bare litt siden, og da var den helt flat bak, og ingen reaksjon fra kompressor. prøvde å kjøre kompressor manuelt, og da løftet bilen seg bak, men det virker som den mister høyde etter noen dager ( slipper den luft når man skrur av / på bilen? fant ut at problemet lå ved at releet til kompressoren manglet jord ( - ) la ny ledning og kompressor starter. men den starter kun om jeg setter på jord etter at jeg har skrudd på tenningen, og det virker ikke som den klarer å pumpe noe luft inn bak, selv om kompressoren går. ( bilen er 31,5 cm fra midten av stjerna på felgen nå) noen som kan forklare meg hvordan dette egentlig funker? alle sikringer er OK, luftbelger er ok (?) rele er ok Quote
FrodeS Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Det er ikke uvanlig at kompressoren blir sliten. Da vil den få problemer med å løfte bilen. Bak kreves det noe høyere trykk en foran, i hvert fall på vår. Uten last ligger den på ca. 7 bar foran, og 8,5 bak. Her finner du evt. deler for overhaling av kompressoren: http://www.bagpipingandy.com/ Bytte stempelring tar en times tid. Quote
Recommended Posts