w201 Posted September 26, 2018 Posted September 26, 2018 heisann, har en noe snodig feil på min 190. når jeg vrir lysbryteren fra 0 og over til park eller kjørelys så slokner lyset i instrumentene, og turteller, drivstoffmåler og oljetrykksmåler dør. samtidig lyser begge indikatorer for blinklys, men ikke selve blinklysa rundt på bilen. med andre ord har lysbryteren gått fra å være lysbryter, til å være en bryter for å velge mellom enten opplyste instrumenter eller fungerende fjernlys. det er noe trøblete i og med at det er en mørk årstid i vente, vil jo helst ha lys både ute og inne. det er koblet uoriginale kjørelys på tenningslåsen, men har prøvd å koble disse vekk og det hjalp ingenting. ser vekk ifra at de er problemet. kan også nevne at det har vært en knirkefri og velfungerende bil men plutselig en dag så var den bare sånn. kan selvfølgelig koble fjernlys på egen bryter men vil gjerne finne ut hva feilen er. har koblet av og på ymse ledninger og målt og rota og kødda både under panser og bak instrumentpanelet men klarer ikke å forestille meg hva det er som foregår. alle sikringer er ok, også de små umulige som sitter på baksida av instrumentene. noen som har vært borti noe lignende før? muligens hele instrumentpanelet som er ferdig? Quote
Tor Anton Posted September 28, 2018 Posted September 28, 2018 Sjekket den røde sikringa bak på instrumentene??? Ellers virker det som en jordingsfeil Sent fra min H8324 via Tapatalk Quote
w201 Posted September 28, 2018 Author Posted September 28, 2018 ja sjekka den sikringa. skjønner ikke helt hvor kan den jordfeilen ligge da instrumentpanelet har to separate jordinger rett i stål? må jeg legge opp en og en jord til hvert instrument i panelet? Quote
Treerapong Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 I'm also looking for elektrisk feil 190E. Quote
Recommended Posts