Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Har en C200 CDI 2010 modell registrert desember 2009. Dette er visstnok den aller siste måneden bilen hadde OM646 motoren. Derav kun 270 NM og 136 HK. Synes girkassen jobber litt for hardt for å holde den i gang, og den drar girene rimelig langt ut. Har både prøvd reset av kassen, flushing og diagnose, og den er friskmeldt. Derfor lurer jeg på om en effektøkning av motoren vil utgjøre en forskjell her.

Noen aktører i Trondheimsregionen som driver seriøst med omprogrammering av hjernen? Denne har en evo. hjerne som må ut av bilen for å få tilført de nye filene.

Mvh

Classic

Posted

Anbefales . Ingen motor får mer økning enn denne. Du får ny bil.

Håper på det, slik den er nå duger den ikke til mer enn fører i bilen. Fått tips om både optituning og ES tuningservice nå. Får høre hvilke forslag de har.  :) Noen med erfaringer hos begge aktørene?

Posted

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg styrt unna optituning. Kjenner flere som sliter med nødmodus etter at optituning har tunet bilen. Kjenner også et par stk som har fått motorstyringen ødelagt av optituning

Posted

Håper på det, slik den er nå duger den ikke til mer enn fører i bilen.

I såfall er det noe feil. Min bil har (på papiret) 11 hk og 3 nm mer, i praksis antakelig mye mindre. Den duger fint til full bil, og tung henger.

Posted

Håper på det, slik den er nå duger den ikke til mer enn fører i bilen.

I såfall er det noe feil. Min bil har (på papiret) 11 hk og 3 nm mer, i praksis antakelig mye mindre. Den duger fint til full bil, og tung henger.

Vanesak. Hadde E220 før, ingenting feil med bilen, men i forbikjøringer kan den være litt treg. Liker å ha litt å gå på. Er bestilt time hos ES tuning i morgen. Takk for tips ang. optituning. ES har erfaring med tuning i 19 år.

Posted

anbefaler tuningservice, Dem tunet min  E200 cdi 2015 mod, km stand var 13k når dette ble gjort. har funket helt perfekt i 3 år nu og kmstand snart 300k. har ikke hatt en feilmelding.  :lol:

Posted

anbefaler tuningservice, Dem tunet min  E200 cdi 2015 mod, km stand var 13k når dette ble gjort. har funket helt perfekt i 3 år nu og kmstand snart 300k. har ikke hatt en feilmelding.  :lol:

ES tuningservice du tenker på? :)

Posted

Da er bilen chipet, og eier fornøyd. Som forventet måtte hjernen ut for programmering. Behagelig at bilen ikke girer i hytt og gevær lengre, og mye raskere opp i fart.  8)

Posted

Dette anbefales virkelig til de som har C200CDI i perioden 07-10 mod. Jeg er sjokkert over forskjellen. Bilen er blitt en racer i traffikken. Kan trygt ta vekk sixpencen fra hattehyllen nå  :huh: