Andyskog Posted September 20, 2018 Share Posted September 20, 2018 Bilen starter helt fint, men tomgangen faller veldig lavt, når en bremser ned/stopper/står på tomgang, og stopper etter kort tid. Så lenge eg kjører og holder turtallet oppe går bilen fint. Noen forslag til mulig årsak? Hva bør eg begynne med å sjekke? :? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Will Posted September 20, 2018 Share Posted September 20, 2018 Vakuumlekkasje, tomgangsventil og bryter for aktivering av denne... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andyskog Posted September 21, 2018 Author Share Posted September 21, 2018 Har ikkje fått sjekket noe mer rundt feilen, men har funnet ut at på kald motor går den fint, men når motor nærmer seg driftstemperatur så faller turtallet under 500rpm og bilen stopper. Hvordan kan eg sjekke at bryter til tomgangsregulator og regulator i seg selv fungerer som det skal? Er det andre feil som kan være årsak til dette? Er ny med MB, og har lite kjennskap til problemene som dukker opp på disse... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted September 23, 2018 Share Posted September 23, 2018 Ikke skjeldent at det er luftmengdegiver, dyser og tenningsdeler Sent fra min H8324 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egil A Posted September 23, 2018 Share Posted September 23, 2018 Sjekk også pulsgiveren som sitter i bakkant på motoren. Prøv å kjøl den ned med kjølespray nor bilen stopper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted September 23, 2018 Share Posted September 23, 2018 Eller bare sjekk om det er glist på en coil/pluggledning Sent fra min H8324 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts