Jump to content

Recommended Posts

Posted

jeg har funnet foringene løs, men er det noe problem å skifte dem?

da det ikke er noe dele nr på selveste foringen?

armen er i aluminium, og det burde da gå og varme den litt opp, for så å presse den ut?

lUiZTK0.png

Posted

nå har du strengt tatt spurt om dette før.

men ja det går an å skifte, og ja før du spørrer. det kan bli et helvete.

e klarte å presse den ut i pressa, men har hørt at måten jeg gjorde det på var feil. en tidligere mb mekaniker sa til meg at jeg skulle ha tatt av bærearmen og tvista de to halvdelene ifra hverandre, da kunne jeg få foringa ut, ellers skulle det være umulig.

hvorfor jeg fikk ut foringa i pressa uten å ødelegge noe er uvist. mulig det er forskjell fra eldre bærearm, eller at noen hadde skifta den før og ødelagt den kanten som mekanikeren påsto skulle være der. jeg kunne iallefall ikke se noen kant i bærebrua som hindra foringa å flytte seg, hverken før eller etter.

siden det er samme foring, iallefall i dimensjon og utsene som på w210 kan du selvfølgelig prøve med verktøyet for w210.

skal skifte på vintervogna, når jeg får tid, og lyst. tviler det blir før til sommeren. vet at de er gåen på den bilen, men den har nå gått igjennom eu kontrol uten anmerkning, så stresser ikke med det.

ellers er p/n fjernet på de nyere versjoner av epc  og meninga er at en skal kjøpe hele broa.

Posted

og for de som lurer så heter knirke foringa  A2213520027 evt så er A2043520027. hvilken som er nyeste oppdatering er jeg usikker på. trur det er A204...

A221... p/n finner du i de eldre epc. sånn ca 6-7 år og eldre ich..  evt så kan du finne disse her: https://avtochast.ru/mercedes/car/?region=F&catalog=64U&model=211.070&group=35&subgroup=075

og hvis du ser på item 95 så ser du at det er samme p/n på bærearmen, som på det bilde larsianer la ut, og foringene her har item 100  :)

Posted

nå har du strengt tatt spurt om dette før.

men ja det går an å skifte, og ja før du spørrer. det kan bli et helvete.

e klarte å presse den ut i pressa, men har hørt at måten jeg gjorde det på var feil. en tidligere mb mekaniker sa til meg at jeg skulle ha tatt av bærearmen og tvista de to halvdelene ifra hverandre, da kunne jeg få foringa ut, ellers skulle det være umulig.

hvorfor jeg fikk ut foringa i pressa uten å ødelegge noe er uvist. mulig det er forskjell fra eldre bærearm, eller at noen hadde skifta den før og ødelagt den kanten som mekanikeren påsto skulle være der. jeg kunne iallefall ikke se noen kant i bærebrua som hindra foringa å flytte seg, hverken før eller etter.

siden det er samme foring, iallefall i dimensjon og utsene som på w210 kan du selvfølgelig prøve med verktøyet for w210.

skal skifte på vintervogna, når jeg får tid, og lyst. tviler det blir før til sommeren. vet at de er gåen på den bilen, men den har nå gått igjennom eu kontrol uten anmerkning, så stresser ikke med det.

ellers er p/n fjernet på de nyere versjoner av epc  og meninga er at en skal kjøpe hele broa.

ja, mente å huske æ hadde masa om akkurat det før, men æ har skifta så mye på den bilen, at det går litt i surr for meg.

er den armen 2 delt??