Guest kois Posted March 7, 2007 Posted March 7, 2007 Da jeg skiftet bremseklosser foran kom lyset for slitte klosser på Har skiftet ledninger på klossene 2 ganger Kjøpte ny Peilepinn hos Auto-teile. Problemet er å få den ned de ti siste cm . Bilen min er en C 250 turbodiesel 1997 mod er dette kjente problemer ? Håper noen kan svare meg hilsen kois
Thomas Madsen Posted March 7, 2007 Posted March 7, 2007 Hiv dritten og kjør uten. ''Hvilken drit skal han hive ??? Peilepinnen eller bremsekloss sensoren ???
Alexander Posted March 8, 2007 Posted March 8, 2007 Sensorene til bremseklossene kan du droppe, de er ikke livsnødvendige. Hvilken peilepinne snakker vi om? Til automatkassen?
Guest kois Posted March 8, 2007 Posted March 8, 2007 Ja det er peilepinnen til automatkassen ( 722.6 ) Den går ikke ned de siste 10 cm. Når det gjelder sensor for bremseklosser. Så lyste ikke den før klossene ble skiftet . Lyset er på selv om sensorledningene er av. Klossene ble skiftet på et verksted. De sier bare at skal jeg få vekk lyset er det bare å fjerne lyspæren. Men det løser jo ikke problemet. Trodde at dette kunne være et vanlig problem på MB, derfor henv. jeg meg til dere.
Guest Ebola Posted March 8, 2007 Posted March 8, 2007 Peilepinnen skal kun brukes for og peile girkassa. når den ikke er i bruk, skal det sitte lokk med låseklips der. Peilepinnen er lang for at den skal passe flere modeller. For og avlese grioljenivå, dytter man peilepinnen ned til den stopper.
Olav Posted March 8, 2007 Posted March 8, 2007 Ja det er peilepinnen til automatkassen ( 722.6 ) Den går ikke ned de siste 10 cm. Når det gjelder sensor for bremseklosser. Så lyste ikke den før klossene ble skiftet . Lyset er på selv om sensorledningene er av. Klossene ble skiftet på et verksted. De sier bare at skal jeg få vekk lyset er det bare å fjerne lyspæren. Men det løser jo ikke problemet. Trodde at dette kunne være et vanlig problem på MB, derfor henv. jeg meg til dere. Når sensorene er av skal ikke lampa lyse. Sensorene fungerer slik at når klossene er slitt inn til dem så jordes kretsen og tenner lampa. Kobler du fra sensorene skal lampa slukke. Sjekk om du har et ledningsbrudd eller noe som gir forbindelse til jord.
Guest kois Posted March 8, 2007 Posted March 8, 2007 Hvilken dritt skal jeg kaste ? Sier jo at lampa lyser selv om jeg fjerner bremsesensorledningene. Er intr. i seriøse svar ikke svada. Hvis du ikke forstår spørsmålet så vennligst. ikke svar heller. Trodde som sagt at dette var et problem som var vanlig. Jeg takker så meget for godt svar ang. peilepinnen kois
Guest Jan-E. Posted March 8, 2007 Posted March 8, 2007 Ja det er peilepinnen til automatkassen ( 722.6 ) Den går ikke ned de siste 10 cm. Når det gjelder sensor for bremseklosser. Så lyste ikke den før klossene ble skiftet . Lyset er på selv om sensorledningene er av. Klossene ble skiftet på et verksted. De sier bare at skal jeg få vekk lyset er det bare å fjerne lyspæren. Men det løser jo ikke problemet. Trodde at dette kunne være et vanlig problem på MB, derfor henv. jeg meg til dere. Når sensorene er av skal ikke lampa lyse. Sensorene fungerer slik at når klossene er slitt inn til dem så jordes kretsen og tenner lampa. Kobler du fra sensorene skal lampa slukke. Sjekk om du har et ledningsbrudd eller noe som gir forbindelse til jord. På andre bilmerker jeg har vært borti så slites lederen bort, jordforbindelsen brytes og lampen tennes. Til trådstarter: prøv å jorde ledningene og se om lyset forsvinner.
Olav Posted March 9, 2007 Posted March 9, 2007 Hvilken dritt skal jeg kaste ? Sier jo at lampa lyser selv om jeg fjerner bremsesensorledningene. Er intr. i seriøse svar ikke svada. Hvis du ikke forstår spørsmålet så vennligst. ikke svar heller. Trodde som sagt at dette var et problem som var vanlig. Jeg takker så meget for godt svar ang. peilepinnen kois Jeg beklager på det sterkeste at jeg har bidratt med svada i tråden din. Og skammer meg over å ikke ha forstått at du hadde to forskjellige spørsmål. Derfor skal jeg ikke presse på deg mine erfaringer jeg har hatt etter 15-20 år bak rattet på en Mercedes. Beklager, det skal ikke gjenta seg.
Guest kois Posted March 9, 2007 Posted March 9, 2007 Takk for det Jeg godtar din unnsk.Tror nok jeg skal finne ut av problemet selv men jeg har bare hatt 3 mb I mine ca 40 år som yrkessjåfør. Hadde trodd mb var kommet lenger når det gjelder småfeil. Stjernen er ikke det kvalitetsbeviset den en gang var. hilsen kois
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now