Texasgalten Posted September 12, 2018 Posted September 12, 2018 Har en ulyd i viskermotor ML w164. Tror det bare er venstre side. Det høres ut som noe er "størt". Som om motoren skulle vært smurt. Lyden kommer ca annenhvert sekund hele tiden. Høres nesten ut som viskerne er slitte og skulle vært byttet, men det er motoren lyden kommer fra. Lyden blir litt mildere vis jeg tar viskerarmen ut fra vinduet og visker. Virker som det er mest lyd pår visnerarmen er presset mot ruta. Noen tips? Kan motoren smøres opp eller justeres? Eller må man ha ny? Mye arbeid å skifte? Quote
POS Posted September 12, 2018 Posted September 12, 2018 Har ikke mekka på ML før, men på 210 er det i alle fall enkelt å bytte. Kommer lyden mens viskeren er på samme posisjon hver gang? Kan være den som glir i mekanikken som har fått slitt plastikkpakningen/ gummien. Kan da bli en skrapelyd. Jeg byttet vindusviskermekanikk og motor inne i et parkeringshus (sluddet ute) på kanskje en halvtime/ time med vanlig verktøy. Husker ikke hva jeg brukte, men ingenting avansert. Mest jobb å fjerne plastikk og montere den på plass igjen. Selve vindusviskermekanikken var rask å bytte. I og med at lyden kommer annenhvert sekund vil jeg anta at det er selve mekanikken som er sliten, og ikke motoren. Jeg ville skrudd opp, og sørget for å ha fett tilgjengelig. Deretter inspisert plastikkbiten som glir i sporet. Jeg vil tro det er den. Hvis det er den hadde jeg først rengjort den og surret den noen ganger med elektrikertape. Deretter smurt godt med fett, og montert sammen. Så sjekket om jeg kunne fått tak i den biten løst. Selve viskermekanikken koster en god del mer. Quote
Recommended Posts