Jump to content

Hengerfestet vil ikke ned - CLS 2013

Recommended Posts

Posted

Prøvde å bruke "det elektriske" hengerfestet for et par dager siden, men det vil ikke ned. Dette er "elektrisk" med en vribar knapp inne på venstre side i bagasjerommet på en Shooting brake. Altså stasjonsvognutgaven av CLS. Det er et rødt lys der som bliner ved å holde knappen i "åpne" posisjon.

Ved å legge meg under bilen hører jeg en wire (liknende det som brukes til å åpne panser) bli dratt inn i hengerfeste-koplingen, og ser at wirestrømåen setter seg i spenn. Men får ikke dratt ned festet. Ved å rikke hardt frem og tilbake (opp og ned) så kjenner jeg at det er bevegelse. Bittelite. Kjennes egentlig ut som at låsen ikke har sluppet. Kanskje 1 mm bevegelse ytterst på kulen. Men dette sitter jo så håpløst trangt til, så kommer ikke til med å bende det ned med brekkstang eller slikt.

Jeg har forsøkt å dunke med en hammer (på metallet), og prøvd å se noe sted å sprute inn 5-56, men ikke sett noen åpenbar åpning inn.

Tips til hvordan jeg kan få ned hengerfestet?

• 5 years later...
  • 2 weeks later...