Joakim Enga Posted September 10, 2018 Posted September 10, 2018 Jeg har en OM601.911 med manuell 4tr kasse stående i kjelleren. Denne tok jeg ut av en 1991 MB 190D, med km stand på ca 280k, dog overhalt på ca 180k. Har lenge vurdert å trimme denne, dette temaet har jo kommet opp tidligere. Det kom jo noen STT kit på disse i si tid, der de hentet ut litt over 100hk mener jeg.. Lurer på om denne har underspyling av stempler? Hva er det godt for? Er det kun hvis man skal ta ut mye effekt at stempler og sylindrer trenger bedre smøring? Det som er litt spesielt med denne er at den har ett sort plastinnsug, kontra aluminium som di fleste har, har ihvertfall ikke sett noen andre 190'er med plastinnsug forutnom noen bilder på nett. Quote
Joakim Enga Posted September 10, 2018 Author Posted September 10, 2018 Her er ett bilde av motoren min. Quote
Eirik Tømmerås Posted September 10, 2018 Posted September 10, 2018 Underspylingen er så vidt jeg vet for ekstra kjøling. Quote
Joakim Enga Posted September 10, 2018 Author Posted September 10, 2018 Jaha ja, det er for kjøling, intressant Quote
Eirik Tømmerås Posted September 10, 2018 Posted September 10, 2018 Det har jo hendt noen ganger at fok hiver på en turbo og så brenner det hull i stemplene etterhvert. Quote
Joakim Enga Posted September 10, 2018 Author Posted September 10, 2018 Jepp, derfor hadde det vært greit å vite om det faktisk var underspyling på disse Quote
FrodeS Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Jeg mener at 601/2/3 kun har underspyling når det er turbo originalt. Det har jo hendt noen ganger at fok hiver på en turbo og så brenner det hull i stemplene etterhvert. Har du eksempler på det fra OM601/2/3? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.