Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har en OM601.911 med manuell 4tr kasse stående i kjelleren.

Denne tok jeg ut av en 1991 MB 190D, med km stand på ca 280k, dog overhalt på ca 180k.

Har lenge vurdert å trimme denne, dette temaet har jo kommet opp tidligere.

Det kom jo noen STT kit på disse i si tid, der de hentet ut litt over 100hk mener jeg..

Lurer på om denne har underspyling av stempler? Hva er det godt for? Er det kun hvis man skal ta ut mye effekt at stempler og sylindrer trenger bedre smøring?

Det som er litt spesielt med denne er at den har ett sort plastinnsug, kontra aluminium som di fleste har, har ihvertfall ikke sett noen andre 190'er med plastinnsug forutnom noen bilder på nett.

 

 

  • 3 weeks later...
Posted

Jeg mener at 601/2/3 kun har underspyling når det er turbo originalt.

 

Det har jo hendt noen ganger at fok hiver på en turbo og så brenner det hull i stemplene etterhvert.

 

Har du eksempler på det fra OM601/2/3?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...