Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nybilen skal snart i vinterlagring, og i den forbindelse vurderer jeg å gå til anskaffelse av et passende overtrekk til den.

Bilen kommer til å stå innendørs i kald garasje, på det som av Charlie betegnes som landets beste vestkant. Klimaet i Stavanger er - såfremt man er innomhus - ikke det verste, men det er relativt fuktig, og det kan også være større temperatursvingninger her. Er det dumt å i det hele tatt vurdere overtrekk i et slikt klima, eller kommer det mest an på kvaliteten av trekket?

I junaiten tilbys det jo trekk som både virker bra og ikke koster skjorta, men det er før man skal ha dem sendt til denne siden av atlanteren. I Europa er tilbudet betraktelig dårligere, og det som ser ut til å være bra saker koster også en liten formue.

Hva er deres erfaring med trekk, og hvor får man tak i noe som er bra uten å betale en betydelig prosentandel av bilens pris for det? Og er det noen som har erfaring med trekk på stofftak/kalesje til vinterlagring?

En annen ting er at jeg først tenkte å få tak i et som var formsydd til A207, fant ut at MB tilbød ett til coupéen men ikke cabrioleten av 207-serien og ble litt snurt for dette, før jeg kom på at det kanskje er smart å ha ett som passer til 211en for sommerhalvåret slik at jeg kan bruke det samme til begge bilene. Er det noen som har fordeler/ulemper med universelle vs formsydde trekk?

Posted

Hvis den skal stå inne i en mørk garasje helt for seg selv hadde ikke jeg satt på noe trekk. Alt som samler seg på lakken da er jo støv. Og en lett vask så er det borte igjen. Men om den står inne i et verksted hadde jeg ville kjøpt et skikkelig trekk som puster.

Posted

Gratulerer med ny bil :D

Har god erfaring med disse trekkene:

https://gasolin.no/biltrekk-for-utend-rs-bruk.html

Takk! :-D

Bruker du trekk på caben din over lengre tid? De fleste trekkene påstår at de puster, men jeg er litt skeptisk til å ha noe liggende *på* kanvasen over lengre tid likevel..

Jeg har ingen dårlige erfaringer med å ha et skikkelig pustende kvalitetstrekk på kanvasen over en lengre periode, men du kan jo f.eks. rulle sammen et par store microfiber tørkehåndkler og legge de som "avstandsstykker" for å unngå et halvår med indre stress og uro..

Posted

Gratulerer med ny bil :D

Har god erfaring med disse trekkene:

https://gasolin.no/biltrekk-for-utend-rs-bruk.html

Takk! :-D

Bruker du trekk på caben din over lengre tid? De fleste trekkene påstår at de puster, men jeg er litt skeptisk til å ha noe liggende *på* kanvasen over lengre tid likevel..

Jeg har et trekk jeg kjøpte for en del år siden. Det ble lagt over våt bil mens det regnet. Etter at det sluttet å regne og det tørket opp, dro jeg av trekket. Bilen var da helt tørr under, så det hadde pustet godt ut der.

Min 126 skal på lagring snart, og jeg har også lurt på om det bør være noe trekk over den. Så lenge det ikke er noe fulger som driter på den eller noe sånt, så tror jeg kanskje det er best å la det være. Jeg ser i hvert fall ikke noen vesentlig grunn til at det bør være på.

Posted

Fordelen med trekk der jeg lagrer bil er at det alltid kommer en fuglejævel inn der og driter som en syk kondor.

Det er og andre folk som lagrer bil der, så du risikerer at andre står å gnikker i støvet på bilen for å se hvordan fargen ser ut.

Selvfølgelig gjør de dette en plass der den var fin.

Posted

Takk for alle tilbakemeldinger!

Bilen skal stå i garasjen hjemme hos mine foreldre, altså vil den stort sett stå sammen med en annen bil som sjelden brukes om vinteren - relativt ordnete forhold, med andre ord, så trekket blir mer som en føre-var faktor dersom jeg går for det.

Takk for tips om steder å kjøpe trekk - dersom noen har flere tips er det bare å dele, jeg er sikkert ikke den eneste som lurer på dette.