sondrere Posted September 8, 2018 Posted September 8, 2018 Opplever at jeg kjenner underlaget til dekkene mye bedre i rattet enn før, samtidig synes jeg at jeg kjenner motorduren forplante seg ut til rattet mye bedre enn før. Jeg kjører ikke bilen daglig, men likevel mener jeg at den ikke var sånn tidligere. Jeg tenkte det kunne være hjullager e.l.?men synes ikke jeg hører noe uling, ei heller noen forskjell ved høyre/venstre sving. Vil ikke definere det som vibrasjon, mer som forplantning av motordur/underlag og ut til rattstammen. Har også tenkt om servo kan være årsaken, men den er ikke tung på rattet, og oljenivå er OK. Ingen uling når jeg vrir på rattet heller. Opplever duren like ofte i hastigheter rundt 40 som i 80. Noen tips? Quote
Tor Anton Posted September 10, 2018 Posted September 10, 2018 Sjekket lufttrykket?? Sent fra min H8324 via Tapatalk Quote
sondrere Posted September 14, 2018 Author Posted September 14, 2018 Har idag hatt bilen inne til sjekk hos et lokal verksted. Han mener at lyden helt klart kommer i takt med motor turtall. Etter noe lytting er han fortsatt usikker, men mener han hører den sterkest i området rundt dieselpumpe. Han er dog usikker på om det kan være denne eller i verste fall noe fra kamaksel. Før jeg sender den inn til et Mercedesverksted, er det noen som har befatning med dieselpumper på disse bilene? Om det er kjent at de tar kvelden / får ulyder? Jeg merker ingenting uvanlig på bilen ellers, går fint og jeg hører ihvertfall ingen direkte "feil" lyd på motor. Men som sagt merker jeg denne vibrasjonen godt i rattet når det er litt pådrag eller turtall. Men dog er den ikke alltid veldig markant, derfor har jeg håp om at det ikke er direkte motorrelatert. Bilen har fulgt alle servicer og har nå gått ca 165.000. Quote
sondrere Posted September 27, 2018 Author Posted September 27, 2018 Da kan jeg melde om at årsaken til during i ratt var et løst deksel ifbm. eksos. Quote
Recommended Posts