_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 5, 2018 Posted September 5, 2018 Hva betyr urørt og i original stand for deg? Er en bil som er sveiset og lakkert etc, en urørt original bil? Se for eksempel denne annonsen (ikke mb) Finn kode 117131634 Quote
tommern57 Posted September 5, 2018 Posted September 5, 2018 Var kanskje å strekke strikken litt langt? Quote
Eirikbg Posted September 5, 2018 Posted September 5, 2018 Vil vel ikke si den er helt urørt, så tøyer nok begrepet her. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 5, 2018 Author Posted September 5, 2018 En urørt bil er etter mitt syn helt original, kun byttet slitedeler og det er det. Original lakk og absolutt alt som den var da den forlot fabrikken. At lakk blir matt med tiden er jo bare sånn det skal være. Noen klarer sikkert i noen få tilfeller å holde en bil tålig blank, men ikke nybil glans. Da er den etter min mening urørt Quote
E_S Posted September 6, 2018 Posted September 6, 2018 Er den sveiset og lakkert kan det vel kalles "pusset opp" eller "restaurert", den er i hvert fall p? ingen m?te "ur?rt". Original vil jeg si kan brukes om bilen er noenlunde s?nn den var originalt. Andre felger g?r greit nok, men da er det ikke skiftet interi?r, motor og s?nt. Quote
Aleks Posted September 6, 2018 Posted September 6, 2018 Hva betyr urørt og i original stand for deg? Er en bil som er sveiset og lakkert etc, en urørt original bil? Se for eksempel denne annonsen (ikke mb) Finn kode 117131634 Jeg er urørt og orginal Syversen :lol: Quote
Deltaone Posted September 7, 2018 Posted September 7, 2018 En urørt bil er som en jomfru på en måte. Ikke tukla med! Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 7, 2018 Author Posted September 7, 2018 Ja, nettopp.. Men du verden å langt det begrepet der blir strukket som Tom er inne på. Søk bare en hvilken som helst finnannnonse å skriv urørt bil Quote
tommern57 Posted September 7, 2018 Posted September 7, 2018 Men begreper vil alltid bli strukket. La oss f.eks nevne "strøken" eller "nyoverhalt". Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 7, 2018 Author Posted September 7, 2018 Strøken det ordet der er vel det mest misbrukte ordet som finnes i annonser.. Begge disse er strøkne Quote
Deltaone Posted September 13, 2018 Posted September 13, 2018 Vi hadde et begrep i 'gamle dager' som het Aftenposten strøken! Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 14, 2018 Author Posted September 14, 2018 Ha! Det uttrykket der er lenge siden jeg har hørt Quote
Aleks Posted September 14, 2018 Posted September 14, 2018 AMG symbolet blir i alt for stor grad misbrukt har man ikke en AMG så la heller det være det blir alt for dumt . Quote
ClasT Posted September 14, 2018 Posted September 14, 2018 AMG symbolet blir i alt for stor grad misbrukt har man ikke en AMG så la heller det være det blir alt for dumt . +1 Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 14, 2018 Author Posted September 14, 2018 Det der AMG greiene :lol: Quote
Aleks Posted September 14, 2018 Posted September 14, 2018 Folk har kjøpt seg gulvmatter med AMG logo , eksos hale med AMG , har sett skrekk eksempler med en S 500 men på bagasje lokket så står det 63 AMG ??? Hvem skal de imponere? Ser de ikke hvor dumt dette er ?? Quote
Wicky Posted September 14, 2018 Posted September 14, 2018 Blir litt som par av 211ene her på forumet har kromgrill og kromlister rundt lykter etc... Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 15, 2018 Author Posted September 15, 2018 Folk har kjøpt seg gulvmatter med AMG logo , eksos hale med AMG , har sett skrekk eksempler med en S 500 men på bagasje lokket så står det 63 AMG ??? Hvem skal de imponere? Ser de ikke hvor dumt dette er ?? Ser den, absolutt! Men så ser jeg også den andre siden folk har det litt gøy med det. Dessuten er det jo mange som drømmer om slike biler, men som kanskje ikke har mulighet til å skaffe seg en. Noen synes sikkert det er gøy å ærte på seg andre i trafikken. Ja, grunnene er sikker mange. Men jeg forstår godt synet på jukseriet! Men når det virkelig kommer en skikkelig ekte AMG, så klarer man liksom ikke å la vær å høre det. Di store modellene med v8 hører man jo. Jeg kjører en del E6, og merker når de passerer. Det er ikke så lett å jukse lyden. Fra AMG til Audi. Her om dagen oppdaget jeg en Audi med tilsvarende AMG power. Den var skikkelig rå. Ikke ofte jeg sikler på Audi, men den her var det råeste jeg har både sett og hørt fra den kanten. Den hadde v8, umulig å ikke høre det, med samme stil som AMG karosserimessig. Litt usikker på hva det var for en modell, men den så ut som en AMG e63, bare at det var Audi. Lurer på om det var en slik. Hva har BMW i samme segment? Quote
Deltaone Posted September 15, 2018 Posted September 15, 2018 Flytter seg div M modeller i fra BMW også: Quote
ClasT Posted September 17, 2018 Posted September 17, 2018 Var nok en RS6 du så Syver. Som er basert på A6 stasjonsvogn. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 17, 2018 Author Posted September 17, 2018 Åja! Ja fin var den. Nydelig lyd, nydelig bil med flott farge. Mørk sølvblå metallic, med serdeles kledlige store hjul. Digre bremser Quote
Atmobil Posted September 17, 2018 Posted September 17, 2018 Urørt bil i orginalstand, nesten strøken, noe arbeid må påregnes: Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 17, 2018 Author Posted September 17, 2018 Der har vi et fint eksempel på urørt originalbil! Her er også en urørt originalbil, men i god stand Quote
KennethJ Posted September 21, 2018 Posted September 21, 2018 Her følger til og med tidligere eier med på kjøpet. Quote
Recommended Posts