AL220cdi Posted September 1, 2018 Posted September 1, 2018 Hei! For en måneds tid siden fikk jeg plutselig problem med kaldstarten på min 190E. Må kinne veldig lenge før den starter, men når den først får start går den som normalt! (på startgass starter den forholdsvis enkelt) Stopper jeg den igjen, går det greit å starte den innen et kvarters tid, men venter jeg lenger er det samme problem. Trur jo selv at jeg snart har prøvd det meste, men får prøve her å se om det finnes noen flere gode forslag! Det jeg har prøvd er: - Bytte bensinfilter - Bytte bensinpumpe - Bytta bensinpumperelè - Bytta OVP Relè - Testa kaldstart dysa - Nye Plugger - Sjekka fordelerlokk - Ser heller ingen tydelige lekkasjer. Finnes det noe erfaring med dette, vil jeg gjerne ha noen tips! Quote
Tor Anton Posted September 3, 2018 Posted September 3, 2018 Da står det igjen falskluft i alle gummidelene og vanntempføler Sent fra min H8324 via Tapatalk Quote
AL220cdi Posted September 5, 2018 Author Posted September 5, 2018 Da står det igjen falskluft i alle gummidelene og vanntempføler Sent fra min H8324 via Tapatalk Veit du om det går ann å måle på vanntempføler om den er defekt? Quote
Tor Anton Posted September 5, 2018 Posted September 5, 2018 Ja. Det ligger verdier et sted på nett Sent fra min H8324 via Tapatalk Quote
4Matic 124 Posted September 7, 2018 Posted September 7, 2018 Vil tro at det er noe med kaldstart dysa. Jeg kaster ut den originale innsprøytning med datasprut. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Tor Anton Posted September 7, 2018 Posted September 7, 2018 Tviler egentlig på det. Har du måltluftmengdegiveren?? Datasprut på en 2liter vil jeg påstå det ikke er verdt. Spes da en får alle delene fra en lik motor for noen kroner. Sent fra min H8324 via Tapatalk Quote
AL220cdi Posted September 23, 2018 Author Posted September 23, 2018 Tviler egentlig på det. Har du måltluftmengdegiveren?? Datasprut på en 2liter vil jeg påstå det ikke er verdt. Spes da en får alle delene fra en lik motor for noen kroner. Sent fra min H8324 via Tapatalk Viste seg faktisk å være noe trøbbel med bensinpumpa jeg hadde byttet til også! Fikk tak i en fra en E230 W124, og nå starter den lett som bare det igjen ! Quote
Recommended Posts