JohnP Posted August 31, 2018 Posted August 31, 2018 For bra lenge siden fikk jeg melding om for fet blanding på syl 1. Det gjorde jeg ikke noe med. Nå får jeg med mange dagers mellomrom melding om misfire syl 1. og motoren går bare på 3 syl. Etter en stund kommer siste inn. Jeg resetter feilkodene, men de samme kommer tilbake etter dager eller uker. En større bekymring er at kjølevannet tappes, og må påfylles med en liter pr. et par uker. Har vært på sjekk og testet kompresjon, og trykk på kjølesystem. Ingen utvendig lekkasje. Alt OK Plugger og coiler skiftet siste måned. I dagens samtale med "forståsegpåer" ble det antydet at elektronikken kunne kaste ut kjølevann under kjøring. Register, alle stempel og ventiler ble skiftet ifm registerhavari for ett år siden. Er det noen som kan antydet diagnose? Quote
Tor Anton Posted September 3, 2018 Posted September 3, 2018 Sjekket dyse? Sent fra min H8324 via Tapatalk Quote
JohnP Posted October 27, 2018 Author Posted October 27, 2018 Lekk toppdekselpakning. . var kommet olje inn i kabel/plugg til motorstyring. Renset og satt på tett kabel og systemet funker nå. Olje i kablene fra kamsensor forårsaken elektronikk-krøll. Quote
Recommended Posts