Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei dere!

 

Har hatt min CLS (219) 2008 på verksted og for å skifte glødeplugg 5 og 6, men har fått beskjed om at disse sitter fast og at man er redd for å ta for hardt i og videre at disse skal knekke, med de konsekvensene det vil gi.

 

Noen som har noen gode råd?

 

Er redd dette kan bli veldig kostbart.

 

Mvh

BGB

Posted

Hva slags motor sitter i?

 

Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å forsøke å spraye på noe lurium, kjøre motoren godt og varm, og håpe på det beste. Mulig kjølespray rett på pluggen kan hjelpe på.

Posted

Hva slags motor sitter i?

 

Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å forsøke å spraye på noe lurium, kjøre motoren godt og varm, og håpe på det beste. Mulig kjølespray rett på pluggen kan hjelpe på.

 

Mercedes-Benz CLS 320 CDI 2008, gått ca 110.000 km.

 

Tenker at jeg vil sette den inn på et verksted. Hadde den hos Mercedes Bilcenteret på Paradis i Bergen og de kvidde seg for å prøve, nettopp pga risiko for at de skulle knekke, så nå har jeg et annet alternativ som skal prøve. Jeg vi jo anta at de sprayer på WD-40 eller noe og lar det står på litt først, før man begynner å bryte på greiene.

 

 

 

Posted

Ta en oljekanne med syntetisk olje på og sprut på med jevne mellomrom. Til slutt løsner de.

WD40 o.l fordamper for fort, spesiellt når motoren kjøres varm.

 

Høres fornuftig ut.

 

Tenker at jeg lar bilen stå noen dager og følger den opp med WD40 på kald motor, med påfyll og oppfylling flere dager på rad, før jeg leverer bilen fra meg, så ser jeg hva som skjer.

 

Takk takk.

Posted

husker jeg hadde en vw i mine yngre dager, som jeg slet med å få av en glødeplugg. da var det en eldre herre som anbefalte meg å kjøre noe rensemiddel i dieselen og kjøre med dette noen dager. Siden jeg ikke viste hva slags middel han tenkte på, endte jeg opp med dyse rens. kjørte 2 tanker med dette, samtidig som jeg fylte en skvett med tynn olje/rustmiddel osv. (det jeg hadde for hånd) hver dag til jeg hadde kjørt opp 2 tanker. utrolig nok fikk jeg av pluggen etter dette.

 

har siden den gang alltid gjort dette. sist jeg gjorde dette på vintervogna røykla jeg hele nabolaget :lol: har en liten mistanke om at dyse rensen virka iallefall på dysene. når det er sagt så løsna alle pluggene på 15-20 nm og de så faktisk helt rene og fine. men 4 av 6 plugger var ødelagt. motoren var da gått 220 k. (motoren var kjørt så varm som jeg klarte før jeg prøvde å løsne pluggene). kan hende at noe guffe i diselen kan hjelpe på hvis det er koks på tupen og olje hjelper på gjengene, hvis det får stå så lenge at det klare å trekke inn da.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...