Mbmoen Posted August 24, 2018 Posted August 24, 2018 Er det noen som har noen tips om utenlandske firma som er seriøse og pålitelige for å restaurere en W140? Har fått tak i en komplett bil som donor og tenkte å ta bytte ut de delene som trengs og lakkere. Evt overhalle motor. Quote
E_S Posted August 25, 2018 Posted August 25, 2018 Det finnes mange firmaer som tilbyr slikt. Bare vær klar over at de som er seriøse, pålitelige og grundige ikke er direkte billige - det blir ikke billigere enn halvparten av norsk pris. Billiglakkering er dårlig uansett om den gjøres i Norge, Sverige, Litauen, Polen eller Tyskland. Folk som fabler om totalrestaurering av eksteriør for 25k får en skuffelse - enten på pris eller kvalitet. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted August 25, 2018 Posted August 25, 2018 Mye du kan gjøre selv også. Demonterer du bilen selv, lister og alt slikt, så kan det være like greit å lakkere den her hjemme. Har du imidlertid ti tommeltotter, eller ingen tid til det, så blir en restaurering dyrere. Snakk med en profesjonell lakkerer først, så får du en oversikt over pris og hva du kan gjøre selv. Selv hadde jeg moro av å gjøre det meste selv. Men jeg tror ikke jeg gidder å ta en bil til på en stund 😁 Quote
Recommended Posts