Jump to content

Forsinket gassrespons.

TerjeR

Recommended Posts

Hei,

Har en 2007 R Klasse som jeg er storfornøyd med, det eneste jeg ikke liker og som irriterer vettet av meg er det jeg oppfatter som dårlig gassrespons. Dvs uansett hvordan jeg gir gass (rolig, halvveis, full gas, trampe pedalen i bunn med full kraft) så har jeg 1-2 sekunder forsinkelse før motoren reagerer. Er dette vanlig på mercedeser med elekronisk gasspedal? Dette er så irriterende at jeg vurderer å selge bilen hver gang jeg skal gjøre en forbikjøring eller slakker av før en sving og går på gassen igjen.

Har rotet litt rundt på nett for å finne en løsning på dette og det eneste jeg har kommet over som folk ser ut til å være fornøyd med er noe som kalles DTE systems Pedal Box (sprint booster er det visst noe som også heter). Er det noen her som har erfaring med denne? Vurderer seriøst å bestille en slik en for å se om den vil hjelpe.

Det skal etter sigende være bra i følge de som har prøvd. Det er lagt inn kurver i detta som gjør kjøringen mykere, og det er kanskje ikke det alle er ute etter.

Evt en reset av kassa hadde kanskje også hjulpet litt, men Sprintbooster el.l skal vistnok være bra for oss litt mer dynamisk innstilte