Jump to content

Tekniske spørsmål angåande diffbytte w124

Marius.h.h

Recommended Posts

Hei !

Vurderer og bytte diff på min 300 tdt som har ein diff uten sperr. Bilen eg vurderer bytte ifrå er ein 300 E med asd diff (sportline) om det har noko og sei. Fyrst og fremst, går dette ? Noko eg burde visst om de forskjellige diffene ? Nokon som har gjort eit slikk bytte mellom desse bilene før ? Har det noko og sei att på 300 E`en har eg ein slags Asd sensor, føler,  i panelet framme ?

Takk for svar  :lol:

Hei !

Vurderer og bytte diff på min 300 tdt som har ein diff uten sperr. Bilen eg vurderer bytte ifrå er ein 300 E med asd diff (sportline) om det har noko og sei. Fyrst og fremst, går dette ? Noko eg burde visst om de forskjellige diffene ? Nokon som har gjort eit slikk bytte mellom desse bilene før ? Har det noko og sei att på 300 E`en har eg ein slags Asd sensor, føler,  i panelet framme ?

Takk for svar  :lol:

Det går, men bensinbilen har lavere utveksling i diffen. Dvs. at du vil få høyere turtall hele tida. Jeg har en TDT selv, og ville ikke byttet til noe med lavere utveksling. Du finner dessverre heller knapt noe med høyere, da 1:2,65 er originalt og det høyeste som ble levert på 124 originalt hvis jeg husker rett. Mulig det finnes høyere på 400/500? Ellers må du over på 126, der det finnes høyere på 500/560. Der finnes det også noen veldig få med original sperre i, men jeg tror det er lettere å finne høner med tenner.

ja okei ! Men Tdt"en har jo forholdsvis lågare turtall tilvanleg ? kan vell ikkje merke so mykje forskjell ? Og ka med den sensoren, eller ka da er ? ? rekner med den ikkje treng vere i bruk då ?  :)

Nja, TDT har allerede ganske lav giring. Jeg ville definitivt ikke gjort den enda lavere. 300E ligger vel rundt 3.27 (varierer med giring og sedan/stv), mens originalt er 2.65. Ganske stor forskjell.