W140kongen Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 Hei, har gått til innkjøp av en Mercedes 400SE 1992 modell med et merkelig motorproblem.. forrige eier har byttet fordelerlokk, rotorer, øvre ledningsnett og to motorstyreenheter. Bensinpumperele ser nokså nytt ut. Men til problemet. Bilen starter og går litt røft på tomgang, og virker litt «dau». Jeg vet att luftmassemåler er defekt. Allikevell. Den starter og går røvt og kan gå en god stund, men plutselig kan den dø og starter ikke uansett hva før dagen etter da den starter rett opp.. idag merket jeg at etter den hadde kjørt en god del at den ved gass gikk ned i turtall før den gikk opp, helt til den døde igjen.. noen som har noe mening angående hva som kan være galt her? Jeg har byttet tennplugger og den ene rotoren ettersom den ble brent.. Quote
Eirik Tømmerås Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 Er det overspenningsrelé på disse? Quote
W140kongen Posted August 20, 2018 Author Posted August 20, 2018 Ikke som jeg vet om? Hva er det og hva slags funksjon har den? Quote
tommern57 Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 Prøv å skriv OVP oppe i hjørnet på søk. Det er skrivi en masse om det på forumet her. Quote
tommern57 Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 En ting du kan sjekke: Når bilen dør og ikke vil starte, sjekk om det er gnist. Dersom det ikke er det, sjekk om denna bilen har giver på svinghjulet. Sitter som regel rett bak en av toppene. Quote
W140kongen Posted August 20, 2018 Author Posted August 20, 2018 Ser ut som at w140 ikke har ovp rele, men har 4 sikringer på toppen av motorstyreenheten. Quote
W140kongen Posted August 20, 2018 Author Posted August 20, 2018 Men skal ta å sjekke om den har gnist etter stopp eller om den har en svinghjuls giver Quote
tommern57 Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 Likte ikke prisen på den luftmassemåleren http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=92897&CarReference_ID=7742&CategoryType_ID=1 Quote
W140kongen Posted August 20, 2018 Author Posted August 20, 2018 Nei billig er det iallefall ikke😬 Quote
W140kongen Posted August 21, 2018 Author Posted August 21, 2018 Oppdatering: demonterte toppdekselet på «problem» rekken altså sylinder rekke førerside. Fant flere smådeler av kjedestrammeren og en nokså mangelfull glider slik jeg ser så har kamakslene hoppet og gjort at ventiltidene ble feil. Dette forklarer også hvorfor rotorene på den siden brant seg hele tiden, nemlig feiltenning. Tok opp tennpluggene og så raskt på den «gode» sylinderrekken at to av pluggene var svarte, nemlig siden disse ble styrt av fordeleren på «problem» rekken, noe som forklarer at den gikk, men dårlig og en god del ettertenning. Quote
W140kongen Posted December 10, 2018 Author Posted December 10, 2018 Oppdatering---- Skiftet registerkjede, glidere og skinner + alle pakninger til deler som måtte demonteres. motoren gikk ureint etter bytte, men fant raskt ut at forrige eier har byttet om på to av pluggkablene. stokket pluggkablene riktig, og bilen sviver nå som en drøm! håper dette inlegget kan være til nytte for andre som sliter med rare feil på M119 Quote
Ruindr Posted December 11, 2018 Posted December 11, 2018 Meget bra jobba! Vurdér å bytte veivakselsensoren da disse er kjent for å svikte etter hvert. Da får du ikke start på bilen. Veldig enkel jobb (om enn litt trangt) og ikke så dyr del. (På engelsk: CPS - crankshaft position sensor) Quote
500AMM Posted December 11, 2018 Posted December 11, 2018 Oppdatering---- Skiftet registerkjede, glidere og skinner + alle pakninger til deler som måtte demonteres. motoren gikk ureint etter bytte, men fant raskt ut at forrige eier har byttet om på to av pluggkablene. stokket pluggkablene riktig, og bilen sviver nå som en drøm! håper dette inlegget kan være til nytte for andre som sliter med rare feil på M119 Det er en utfordring å eie en M119 motorisert sak som begynner å dra på åra. Jeg anbefaler å søke & lese en del på 500-forumet, det meste på M119 har vært oppe her: https://www.500eboard.com/forums/forum.php Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.