paleinar Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 Jeg har en 2012-modell e250cdi 4matic som var gått rundt 140000km da jeg kjøpte den for snart 3 år siden, og som nå nærmer seg 230000km. Jeg var forberedt på at slitedeler ville måtte skiftes ut etterhvert som kilometrene rullet på. Jeg har imidlertid vært nødt til å bruke mye penger på reparasjoner som jeg ikke hadde vurdert som nødvendige. Jeg har vært nødt til å skifte tenningslås, en blindspot radar (den andre er nå defekt), og nå i ferien fikk jeg havari på fordelerkassen og drivakslingan frem fra denne. "Heldigvis" skjedde dette i Sverige slik at dette blir fikset til svenske priser. Jeg har ikke dratt campingvogn eller tung henger med bilen, og mener i utgangspunktet (kanskje naivt) at disse drivlinjekomponentene burde holde mye lengre. Ønsker å høre om det er andre her som har opplevd/kjenner til tilsvarende eller om jeg har vært noe uheldig med min bil? Etter å ha vært på bergningsbil 3 ganger siden juni i fjor så er jeg ikke så sikker på om min neste bil blir en MB. Quote
Wicky Posted August 19, 2018 Posted August 19, 2018 Har hatt en S350 L cdi 4matic 2011 mod...den også ga my hodebry og problemer... så nei... jeg kommer ikke til å kjøpe en ny sedan med 4matic... Men har også hatt en god del ML og de virker bedre med tanke på 4hjuls trekken... Quote
Recommended Posts