Jump to content

takluke på 230E -96 modell virker ikke

Recommended Posts

Guest torsim
Posted

Kommer noen voldsomme lyder fra takluka når eg prøver å åpne. Regner med det er motoren som er gåen? Noen som aner hva en kan forvente at dette vil komme på å få fikset?

Guest torsim
Posted

kan legge til at dette er en avantgarde stasjonsvognutgave. Har også et tilleggsspørsmål som mange sikkert syntes burde vært elementært, men jeg er ny merce eier, så jeg spør allikevel... Er dette en W 210?

Posted

Er det bil med "ugleøyer" er det en S210.

Når det er voldsomme lyder, virker motoren tydligvis.

Tror heller at noen stag kan ha hoppet av eller er knekt som ligger der de ikke skal.

Du har vel heve/skyvetak, er det en takrenne i bakkant som er der for at ikke vannet skal renne inn i bilen ved lukket takluke, denne mener jeg går litt bakover når du hever takluken, takrennen er festet på hver side i bakkant.

• 4 weeks later...
Posted

Snakket med en gammel mekaniker som sier at jeg nesten bare kan glemme å få fikset takluken da dette er vanskelig og spinndyrt. Hva mener andre? Stemmer dette og hva kan en forvente at det koster? Er dyrt over 5000 eller snakker vi 10-15 tusen kroner. Han sa også at en kan risikere store problemer hvis luken "låser" seg i halvåpen posisjon. Har veldig lyst til å få denne luken fikset, men ikke for enhver pris... Gode råd noen?

Posted

Det holder som regel med 2 nye waire og dekselene som holder de på plass.Du må få med to nye bolter da det på de nye dekselene er maskingjenger.Så må du sette inn en ekstra skrue på hver side.Du bare gjenger å skrur i en operasjon med en treskrue i passende lengde.Lett å forstå når du ser det.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...