Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er i kontakt med et firma som tilbyr oppgradering av motorstyringen på  bl.a. Mercedes SL 350 og med økning av HK. I dette tilfellet ca. 20 HK +  Ikke det at dette er nødvendig med 316 Hk fra før - men interessant å høre om noen på forumet har erfaring med dette og eventuelle synspunkter !? Enkel trimmimg/effektøkning i alle fall - med tilkobling til diagnosekontakten.

Forresten noen som vet nøyaktig hvor denne befinner seg på 2009 modellen ?

Posted

Over 20 hk på software skulle jeg like å se dokumentert med bremsing. Da spør jeg hvorfor fabrikken ikke tok ut dette selv i utgangspunktet. F.eks en SL har ikke noe modellrekke å ta hensyn til, så det argumentet er borte. Det eneste man kan bruke som argument er da økt forbruk eller økt utslipp

Posted

Over 20 hk på software skulle jeg like å se dokumentert med bremsing. Da spør jeg hvorfor fabrikken ikke tok ut dette selv i utgangspunktet. F.eks en SL har ikke noe modellrekke å ta hensyn til, så det argumentet er borte. Det eneste man kan bruke som argument er da økt forbruk eller økt utslipp

Sorry - feil plassering av + tegnet. 20hk + er korrekt. Altså en økning på 20hk, ikke 20hk og oppover. :)

Posted

Autopower Norge sier at jeg vil få litt ekstra moment over hele turtallsregisteret og bilen blir også raskere i responsen på gasspedalen . Vel - kanskje litt over 6000 kr ikke er verdt 20 HK ekstra - bilen er jo også kvikk fra før. At ikke fabrikken har tatt ut mer/maks er vel ikke så uvanlig og kan ha andre grunner.

Kan forøvrig nevne at jeg kjøpte - for en tid tilbake - en såkalt powerboks på min bruksbil Mitsubishi ASX - 116 HK diesel - fra samme firma. Da skulle den utvikle 147 HK - og det merket jeg betydelig ! Bilen går meget godt og bruker i alle fall ikke mer drivstoff ! Er like kvikk som utgaven med 150 HK !

Vel - jeg får se - "saken " er til vurdering !

Posted

Jeg er skeptisk til programvaretuning av motorer uten pustehjelp, det koster som oftest (mye) mer enn det smaker. Men jeg er nok enda mer skeptisk til disse powerboksene som man monterer inn etter at jeg fikk ras på min 2008 S204 C200 som ble levert med boks fra forhandler uten at jeg var klar over det.

Jeg slapp selvfølgelig å betale for skadene boksen gjorde, det måtte BOS-forhandleren ta på sin kappe. Men jeg fikk en oversikt over hva de hadde byttet og et estimat på hva det kostet.. Etter det - ingen boks for meg. :)

Posted

Det er ikke snakk om såkallt powerboks på Mercen. Dette er omprogrammering via diagnosekontakten - men det blir vel i prinsippet nesten det samme ?

Tror helst jeg ikke gjør noe med Mercen - men har i alle fall ikke hatt noen problemer med Mits. ASXen !

Takker for responsen på forumet. Interessant å høre div. meninger/erfaringer !