rebell Posted August 14, 2018 Posted August 14, 2018 Er i kontakt med et firma som tilbyr oppgradering av motorstyringen på bl.a. Mercedes SL 350 og med økning av HK. I dette tilfellet ca. 20 HK + Ikke det at dette er nødvendig med 316 Hk fra før - men interessant å høre om noen på forumet har erfaring med dette og eventuelle synspunkter !? Enkel trimmimg/effektøkning i alle fall - med tilkobling til diagnosekontakten. Forresten noen som vet nøyaktig hvor denne befinner seg på 2009 modellen ? Quote
rebell Posted August 15, 2018 Author Posted August 15, 2018 Ingen som har synspunkter eller erfaring med dette ? Quote
Tor Anton Posted August 15, 2018 Posted August 15, 2018 Mange som gjør dette, å mange har gjort det. Ofte får du mere effekt og mindre forbruk Sent fra min H8324 via Tapatalk Quote
Frode Sørensen Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 20 hk + på en bensinmotor? Det er ikke så sjeldent at vi får til +20hk på en bensinmotor uten turbo. Men det blir forholdsvis dyrt for å få ut så lite ekstra effekt. Quote
tommern57 Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 Over 20 hk på software skulle jeg like å se dokumentert med bremsing. Da spør jeg hvorfor fabrikken ikke tok ut dette selv i utgangspunktet. F.eks en SL har ikke noe modellrekke å ta hensyn til, så det argumentet er borte. Det eneste man kan bruke som argument er da økt forbruk eller økt utslipp Quote
Frode Sørensen Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 Over 20 hk på software skulle jeg like å se dokumentert med bremsing. Da spør jeg hvorfor fabrikken ikke tok ut dette selv i utgangspunktet. F.eks en SL har ikke noe modellrekke å ta hensyn til, så det argumentet er borte. Det eneste man kan bruke som argument er da økt forbruk eller økt utslipp Sorry - feil plassering av + tegnet. 20hk + er korrekt. Altså en økning på 20hk, ikke 20hk og oppover. Quote
rebell Posted August 17, 2018 Author Posted August 17, 2018 Autopower Norge sier at jeg vil få litt ekstra moment over hele turtallsregisteret og bilen blir også raskere i responsen på gasspedalen . Vel - kanskje litt over 6000 kr ikke er verdt 20 HK ekstra - bilen er jo også kvikk fra før. At ikke fabrikken har tatt ut mer/maks er vel ikke så uvanlig og kan ha andre grunner. Kan forøvrig nevne at jeg kjøpte - for en tid tilbake - en såkalt powerboks på min bruksbil Mitsubishi ASX - 116 HK diesel - fra samme firma. Da skulle den utvikle 147 HK - og det merket jeg betydelig ! Bilen går meget godt og bruker i alle fall ikke mer drivstoff ! Er like kvikk som utgaven med 150 HK ! Vel - jeg får se - "saken " er til vurdering ! Quote
tommern57 Posted August 17, 2018 Posted August 17, 2018 Hva slags motor er det vi snakker om her? Er det turbo eller suger? Edit: Googla litt her og ser det er 3,5 M272 helt opp til -11 Quote
rebell Posted August 17, 2018 Author Posted August 17, 2018 Ikke turbo - 316 hk - V6- 2009 mod. Quote
Frode Sørensen Posted August 17, 2018 Posted August 17, 2018 Jeg er skeptisk til programvaretuning av motorer uten pustehjelp, det koster som oftest (mye) mer enn det smaker. Men jeg er nok enda mer skeptisk til disse powerboksene som man monterer inn etter at jeg fikk ras på min 2008 S204 C200 som ble levert med boks fra forhandler uten at jeg var klar over det. Jeg slapp selvfølgelig å betale for skadene boksen gjorde, det måtte BOS-forhandleren ta på sin kappe. Men jeg fikk en oversikt over hva de hadde byttet og et estimat på hva det kostet.. Etter det - ingen boks for meg. Quote
rebell Posted August 18, 2018 Author Posted August 18, 2018 Det er ikke snakk om såkallt powerboks på Mercen. Dette er omprogrammering via diagnosekontakten - men det blir vel i prinsippet nesten det samme ? Tror helst jeg ikke gjør noe med Mercen - men har i alle fall ikke hatt noen problemer med Mits. ASXen ! Takker for responsen på forumet. Interessant å høre div. meninger/erfaringer ! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.